چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت افغانستان از کشته‌شدن دست‌کم 6 نفر در حمله انتحاری صبح چهارشنبه 13 اردیبهشت خبر داد.

انفجار در کابل

یک‌سری انفجار و شلیک گلوله در شرق کابل در نزدیکی مجموعه‌ای خصوصی و مسلح ساعت 6 صبح چهارشنبه رخ داد.در این مجموعه صدها نفر از اتباع مختلف اقامت دارند.

شلیک تا ساعت‌ها بعد ادامه داشت و مشخص نبود آیا حمله تمام شده یا خیر، چون صدای انفجار شدید دیگری حدود 8 صبح شنیده شد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان، صادق صدیقی، یک ماشین که در جاده جلال‌آباد که برای عملیات انتحاری در آن بمب‌جاسازی شده بود، منفجر شد.یک ماشین استیشن که از آن نزدیکی می‌گذشت آتش گرفت و 4 نفر سرنشینش کشته شدند.صدیق افزود یک نفر رهگذر و یک نگهبان ساختمانی در آن نزدیکی نیز از دیگر کشته‌شدگان این انفجارند.

سخنگوی طالبان، ذبیح‌الله مجاهد مسئولیت این حمله‌ها را به عهده گرفت.

این انفجارها ساعتی بعد از رفتن اوباما از افغانستان در جریان یک سفر غیرمنتظره و کوتاه‌مدت ، رخ داد.گفته می‌شود این سفر به مناسبت اولین سالگرد مرگ اسامه بن لادن انجام شده است.او برای سربازان سخنرانی و با حامد کرزی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

moreسفر غیرمترقبه اوباما به کابل

moreکشتن بن‌لادن قانونی یا غیرقانونی، مسئله این است

moreآسوشیتدپرس: بن لادن مرد

درگیری در نزدیکی منطقه و مجتمع اقامتی با امنیت و مراقبت بالا معروف به دهکده سبز رخ داد اما مشخص نیست آیا هدف اصلی این مجتمع به شدت محافظت شده بوده یا خیر.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس،در نزدیکی محل انفجار افرادی در حال حمل مردی مجروح و غرق در خون دیده‌ شده‌اند که ظاهرا از درون یکی از ماشین‌های نزدیک محل انفجار بیرون کشیده شده بود.

یکی از ساکنان آن منطقه که انفجار را دیده ، گفت:"این افراد یک مرد را از ماشینی در حال سوختن بیرون کشیدند.دو جسد الان آنجاست و 3 یا 4 قربانی دیگر نیز از داخل مدرسه بیرون آورده‌شدند."

 

 

کد خبر 168713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز