همشهری آنلاین: سخنگوی قوه‌قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: تا کنون از 126 نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده که 27 نفر در بازداشت به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و ناظر ویژه قوه قضاییه در پروند فساد بزرگ بانکی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه این پرونده اظهار داشت: تاکنون در این پرونده از  126 نفر تحقیقات انجام شده است که فعلا 27 نفر از این تعداد در بازداشت به سر می برند.

وی ادامه داد: 175 مورد املاک که باید به نام شرکت باشد اما به نام متهم اصلی بوده در بهترین مناطق تهران شناسایی شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: از 40 شرکت در رابطه با پرونده فساد مالی حسابرسی شده است. البته شرکت‌هایی هستند که به نام افراد وابسته به متهمان اصلی است که حسابرسی به آنها نیز در حال انجام است.

به گزارش فارس، ناظر ویژه دستگاه قضایی در پرونده فساد مالی اخیر گفت: برخی از این شرکت‌ها که به نام این گروه هم نیستند، فعالیت‌های تجاری متخلفانه زیادی داشته اند. در ظرف ماه گذشته تا امروز حسابرسی شرکت‌ها مشخص شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز برای بیش از ۵۰ نفر قرار مجرمیت صادر شده که در صورت عدم مخالفت دادستان برای این تعداد کیفرخواست صادر می‌شود.

کد خبر 152394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز