گروه سیاسی: غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور از پلیس اینترپل خواسته است 2نماینده سابق کنگره آمریکا را که خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی شده‌اند بازداشت کند.

محسنی اژه‌ای

«روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دمکراسی‌ها» اخیرا گفته بود: سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.

مارک گرچت به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرده بود: وی را باید بکشیم.

او در این خصوص گفته بود: قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید.

«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا نیز در جلسه استماع کنگره گفته است: چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم.

بعد از این اظهارات جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را به‌خصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به پلیس اینترپل خواست که این‌ دو مقام آمریکایی را به خاطر تحریک قانونگذاران آمریکا برای تصویب طرح ترور مقامات ایرانی تحت تعقیب قرار دهد.

بنا به گزارش پرس تی وی، پلیس اینترپل پذیرفته است که نامه غلامحسین محسنی اژه‌ای را به دفتر خود در واشنگتن ارسال کند.

آمریکا همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عامل بسیاری از شکست‌ها و ناکامی‌های خود معرفی کرده است.

مثلث ترور

عملیات کنترل پهپاد جاسوسی آمریکا، به اعتراف ماموران سازمان جاسوسی سیا یک فضاحت سیاسی برای این کشور بود، این عملیات جنگ اطلاعاتی ایران و آمریکا را کاملا به نفع ایران مغلوبه کرد. فعالیت‌های آمریکا و انگلیس البته در حد عملیات‌های جاسوسی علیه ایران محدود نمانده است، ترور، مقوله‌ای بوده است که در یکی‌دو سال اخیر مقامات اطلاعاتی این دو کشور به صراحت و بی‌پرده از آن سخن گفته‌اند.

سخنی که جان ساورز رئیس سازمان امنیت خارجی انگلیس درباره راهکار توقف برنامه هسته‌ای ایران به زبان آورد شاهد مشهور این قضیه است، دو روز بعد از صحبت‌های او مبنی بر اینکه راه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران باید روشی غیراز روش‌های مرسوم و دیپلماتیک باشد عملیات ترور دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان انجام شد.

چنین بی‌پروا سخن گفتن از ترور، اخیرا در برخی مقامات نظامی آمریکا برای ترور سردار قاسم سلیمانی هم نمود پیدا کرد.

پایگاه اینترنتی «آنتی‌وار» در مقاله‌ای به قلم «فیلیپ جیرالدی» با انتقاد از مقامات پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، با اعلام اینکه گروهک تروریستی منافقین، جندالله و پژاک همه زیرنظر افسران امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند گفت: این گروه‌ها مثلث تروریستی آمریکا در ایران هستند.

او همچنین به تداوم توطئه‌های سازماندهی شده آمریکا علیه ایران اشاره کرد و ضمن یادآوری اتهام آمریکا به ایران در مورد طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن نوشت: در پی این اتهام، کاخ سفید یافته‌هایی واهی در اختیار مجامع اطلاعاتی و امنیتی قرار داد و راه را بر عملیات مخفیانه علیه ایران گشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، جیرالدی ضمن بررسی بهانه‌های واهی و بی‌اساس آمریکا به قصد فشار بر ایران، اذعان کرد که آمریکا با دستاویز قرار دادن این بهانه‌های بی‌اساس دست به اقداماتی از قبیل ترور دانشمندان ایران، تحریم بانک مرکزی و حمایت و تجهیز تروریست‌ها علیه ایران زده است.

کد خبر 153661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز