چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خالد مشعل، محمود عباس و اسماعیل هنیه که به منظور رسیدن به راهکاری جهت پایان دادن به خشونت‌ها در فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی در مکه گرد‌هم آمده‌اند اعلام داشتند

 این نشست را زمانی ترک خواهند کرد که به توافق نهایی دست یابند.

به گزارش شبکه‌ تلویزیونی العربیه، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست برگزار تاکید کرد: دستیابی به توافق درست در زمانی که با تهدیدات اسراییل علیه مسجدالاقصی روبرو هستیم، بسیار مهم است. چه بسا این تلاشها با هدف ایجاد شکست در توافق دو جانبه صورت می‌گیرد.

خالد مشعل نیز گفت: ما در این مکان مقدس گرد هم آمدیم تا ثابت کنیم که اجازه نمی‌دهیم مشکلات ملت فلسطین افزایش یابد.

وی ضمن محکوم کردن تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و تخریب آن اعلام کرد: ما به عربستان آمده‌ایم تا به حرمت خو‌ن‌های ریخته شده به احیای حقوق ملت رنجیده فلسطین بپردازیم.

اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین نیز با اشاره  به خطبه‌های پیامبر اکرم (ص) در حجه‌الوداع گفت: ما نیز باید در راستای ایجاد میثاق شرافتی پیامبر اکرم در راستای حفظ جان و مال مسلمانان عمل کنیم، در واقع ما بیش از هر چیز نیازمند ایجاد میثاق شرافت میان فلسطینی‌ها هستیم.

هیچ یک از مسوولان عربستانی در این نشست حضور نداشتند.

پیش از این پادشاه عربستان در دیدار با رهبران فلسطینی که به منظور شرکت در نشست "حل اختلافاتشان" راهی این کشور شده‌اند، بر امکان تحقق صلح میان آنها تاکید کرد.

کد خبر 15208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز