جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

خالد مشعل رییس رفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد شرط آزادی یک سرباز اسیر اسراییلی تاکید کرد وی تنها در قبال رهایی اسرای فلسطینی از بند رژیم صهیونیستی، آزاد خواهد شد.

خالد مشعل درمصاحبه با شبکه تلویزیون سی‌ان‌ان در عین حال تصریح کرد دستگیری یک نظامی، توجیهی برای شروع یک جنگ همه جانبه نیست.

ماشین جنگی اسراییل از شش هفته پیش و به بهانه اسارت یک سرباز این رژیم به دست رزمندگان مقاومت فلسطین، باریکه غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

رییس دفتر سیاسی حماس هدف از تعیین این شرط را آگاه ساختن جامعه جهانی از وضع هزاران اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی عنوان کرد که در میان آنها تعداد زیادی زن و کودک و افراد کهنسال وجود دارند و بعضی از آنها بیش از بیست سال است که در بدترین شرایط در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

خالد مشعل به سی‌ان‌ان گفت: به تمام میانجی‌گران تاکید کرده‌ایم که شرط آزادی سرباز اسیر اسراییلی این است که جامعه جهانی با در نظر گرفتن درد و رنج مردم فلسطین، برای حل مساله اسارت سرباز اسراییلی اقدام کند و به خواسته مردم فلسطین درخصوص آزادی اسرای فلسطینی از بند رژیم صهیونیستی عمل کند.

در همین حال "محمد نزال" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در مساله مبادله سرباز صهیونیستی با اسیران انتفاضه در بند اسراییل، تحول جدیدی صورت نگرفته است.

وی روز چهارشنبه گذشته گفت "تاکنون پیشنهاد جدیدی در این‌باره به دست ما نرسیده است و از رسانه‌ها شنیده‌ایم مقامات صهیونیستی اصل مبادله اسیران را رد کرده‌اند.

کد خبر 2438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز