همشهری آنلاین: منابع خبری روز شنبه 28 مرداد اعلام کردند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی ناصرالدین الشاعر معاون نخست وزیر فلسطین را ربودند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره‌ منابع امنیتی فلسطین در رام‌الله اعلام کردند: در ساعات اولیه صبح روز شنبه نیروهای اسرائیلی به منزل ناصرالدین الشاعر معاون اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در رام‌الله واقع در کرانه باختری حمله و وی را دستگیر کردند.

منابع امنیتی فلسطین اظهار داشتند، حدود سی دستگاه خودروی جیپ به شهر رام‌الله وارد شدند و بعد از دستگیری الشاعر فوراً رام‌الله را ترک کردند.

این در حالی است که منابع حقوقی فلسطین اعلام کردند که 480 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی هستند و 47 تن از آنها بیش از 20 سال است که در زندان به سر می‌برند.

در عین حال کاردار فلسطین در روسیه اعلام کرد: سرباز اسرائیلی اسیر شده طی روزهای آینده در ازای آزادی 600 اسیر فلسطینی دربند زندان‌های اسرائیلی آزاد می‌شود.

در همین حال،‌ غازی حمد سخنگوی دولت فلسطین در گفت‌وگو با شبکه‌ الجزیره در واکنش به دستگیری معاون هنیه اعلام کرد که این اقدام اسرائیل درست بعد از توافقی که میان هنیه و محمود عباس درخصوص تشکیل دولت متحد ملی صورت گرفت روی داد و این نشان می‌دهد که اسرائیل خواهان تشکیل دولتی به رهبری حماس یا فتح یا هیچ یک از گروه‌های دیگر فلسطینی نیست.

وی افزود: اسرائیل تنها می‌خواهد با اقدامات نظامی و تجاوزگری‌هایش سرزمین‌های بیشتری از فلسطین را اشغال کند؛ اما هرگز موفق نخواهد شد. چرا که در لبنان نیز شکست خورد و در فلسطین نیز شکست خواهد خورد.

سخنگوی دولت فلسطین از عملکرد جامعه‌ جهانی و کشورهای عرب درقبال اقدامات اسرائیل و دستگیری مسوولان دولت که تاکنون هیچ دلیل محکمه پسندی برای اتهامات آنها ارائه نداده است، انتقاد کرد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی‌العالم هم روزشنبه به نقل از رسانه‌های فلسطینی  اعلام کرد که یک افسر بازجوی اسرائیلی در جریان بازجویی از "عبد العزیز الدویک" رییس مجلس قانونگذاری فلسطین وی را به قتل تهدید کرد.

الدویک دوهفته پیش توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شد. رژیم صهیونیستی دلیل دستگیری وی را را تماس تلفنی با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ذکر کرد.


کد خبر 2506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز