همشهری آنلاین: رییس مجلس قانونگذاری فلسطین که جند روز پیش توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از منزلش در شهر رام الله ربوده شده است براثر جراحات ناشی از شکنجه نظامیان اسرائیلی به بیمارستان منتقل شد.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اعلام این خبر افزود :عزیز الدویک  در زندان "عوفر" اسرائیل مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به بیمارستانی در قدس منتقل شد.

مشیر المصری سخنگوی حماس نیز تاکید کرد، دویک بعد از ضرب و جرح بسیار شدید در زندان، به بیمارستان منتقل شده است.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول جان رئیس پارلمان فلسطین دانست و گفت بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، حال وی بسیار وخیم و خطرناک است.

نظامیان رژیم صهیونیستی شب شنبه "عزیز الدویک" رئیس شورای قانونگذاری تشکیلات خودگردان فلسطین را در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن ربودند.

دویک که 58 سال دارد، پس از پیروزی جنبش حماس در انتخابات قانونگذاری فلسطین در فوریه گذشته به ریاست مجلس قانونگذاری فلسطین برگزیده شد.

عزیر الدویک پیش از برگزیده شدن به این سمت، استاد جغرافیا در دانشگاه النجاح در نابلس در کرانه باختری رود اردن بود. وی دکترای خود را از دانشگاه پنسلوانیای آمریکا گرفت.

از سوی دیگر محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین در پایان سفر خود به سودان با اشتباه بزرگ خواندن دستگیری الدویک گفت چنین اعمالی به صلح نمی انجامد.

کد خبر 1930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز