سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت فلسطین با انتشار بیانیه در مورد اینکه رژیم صهیونیستی بخواهد شکست های خود در جنوب لبنان را در مناطق فلسطینی کرانه باختری یا نوار غزه جبران کند به جامعه بین المللی هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره در همین حال در حمله هوایی روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در نوار غزه چهارده نفر  از جمله تعدادی کودک زخمی شدند که حال شماری از آنها وخیم است.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی گزارش داد، در این حمله دوازده فلسطینی که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، زخمی شدند.

به گفته این منبع، هواپیماهای رژیم صهیونیستی بامداد  روز سه شنبه طی دو حمله پی در پی به شمال نوار غزه، منزل یکی از هواداران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در اردوگاه "جبالیا" هدف قرار دادند و آن را ویران کردند. همچنین چندین خانه دیگر در اطراف آن نیز خسارت دید.

همچنین بمباران دانشکده کشاورزی شهر بیت حانون در نوار غزه نیز موجی کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

جنگنده‌ها اسرائیلی همچنین یک منزل در "بیت حانون" شمال غزه را بمباران و منابع خبری رژیم صهیونیستی ادعا کردند که کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین از آن به عنوان انبار سلاح و مهمات استفاده می‌کردند.

از سوی دیگرنظامیان اسراییلی روز سه‌شنبه 13مبارز فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن اسیر کردند.

این اسیران، اعضا و هواداران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین و جنبش آزادیبخش فلسطین "فتح" هستند.

مبارزان فلسطینی در واکنش به تجاوزهای اسراییل روز سه شنبه با چند موشک منطقه " النقب" در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

همچنین خبر دیگری حاکی از آن است که افراد مسلح ناشناس دو خبرنگار ایرلندی و آمریکایی راکه برای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز کار می کردند ربودند.

در همین حال مقام‌های فلسطینی اعلام کرده اند، رهبران بلندپایه فتح و حماس شامگاه دوشنبه در غزه به منظور بررسی امکان تشکیل یک دولت وحدت ملی، در شهر غزه با یکدیگر ملاقات کردند.

خبرگزاری یونایتدپرس اعلام کرد: محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین و از رهبران برجسته‌ حزب فتح، با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطینی تحت رهبری حماس، به منظور گفت و گو درباره راه‌های پایان دادن به اختلاف نظرات موجود، دیدار کردند.

کد خبر 2312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز