همشهری آنلاین: محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان و اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسیطن روز دوشنبه 20 شهریور به طور رسمی بر سر تشکیل دولت متحد ملی در فلسطین به توافق رسیدند.

به گزارش  منابع خبری محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان و اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین  روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک در نوار غزه  اعلام کردند:‌ امروز به ملت فلسطین اعلام می‌کنیم که ما برنامه‌های سیاسی مربوط به تشکیل دولت متحد ملی در فلسطین را تعیین کرده‌ایم.

عباس گفت:‌ این برنامه‌ها بر اساس سند وفاق ملی است و ما به اذن خدا طی چند روز آینده تشکیل دولت جدید را آغاز خواهیم کرد. بنابراین از همین جا از مردم عزیزمان می‌خواهیم که از این گونه تلاش‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد:‌ از مردم فلسطین می‌خواهیم تا به اعتصاب‌های موجود پایان داده و به کارهای‌شان بازگردند چرا که مصلحت ملی اقتضا می‌کند که ملت ما در کارهایش ثابت قدم باشد.

در همین حال خبرگزاری رویتر اعلام کرد اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین اعلام کرد، جنبش حماس وی را به عنوان رییس دولت متحدی که شامل اعضای جنبش فتح محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان نیز می‌شود منصوب کرده‌ است.

فلسطینیان امیدوارند تشکیل یک ائتلاف متحد به لغو تحریم‌های غرب علیه دولت حماس که از به رسمیت شناختن اسراییل خودداری می‌کند، منجر شود. 

کد خبر 3888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز