همشهری آنلاین: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که هیئت حماس به ریاست خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش که از سه روز پیش به قاهره سفر کرده بود با مسئولان مصری درباره سازوکارهای اجرای تبادل اسرا به توافق رسیدند.

"صلاح البردویل" در گفت وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت که روز اجرای تبادل اسرا روز سه‌شنبه است و در جریان آن مسئولان رژیم اشغالگر اسرای کرانه باختری را در زندان"عوفر" در نزدیکی رام‌الله و اسرای نوار غزه و اسرای تبعیدی را در زندان صحرایی"کتسیعوت" در جنوب سرزمین اشغالی جمع خواهند کرد تا اینکه در ساعت معینی همه اسرا به کمیته صلیب سرخ جهانی تحویل داده شود.

وی افزود: اسرایی که صلیب سرخ آنها را در زندان عوفر تحویل می‌گیرد به تشکیلات خودگردان در کرانه باختری تحویل خواهد داد و اسرای زندان کتسیعوت نیز به مسئولان مصری تحویل داده می‌شوند و پس از آن نیز "گلعاد شالیت" نظامی اسیر صهیونیست در غزه به تیم صلیب سرخ جهانی تحویل داده می‌شود و سپس وی را به طرف مصری منتقل خواهند کرد.

البردویل تصریح کرد که مصر پس از تحویل گرفتن شالیت اسرای غزه را به نوار غزه انتقال می‌دهد و اسرای تبعیدی را تا زمان تقسیم‌بندی و انتقال آنها به دیگر کشورها از جمله قطر و ترکیه در آنجا باقی خواهند ماند.

2 اسیر زن فلسطینی تبعید می‌شوند

 این رهبر حماس از تشریح جزئیات بیشتر تبعید تعدادی از اسرا خودداری کرد و تنها گفت که 2 نفر از زنان اسیر نیز تبعید خواهند شد که از جمله آنها "احلام التمیمی" است که به اردن تبعید می‌شود تا در کنار خانواده خود زندگی کند و قرار است با "نزار" پسر عمومی اسیر خود که به حبس ابد محکوم شده و در این تبادل اسرا آزاد خواهد شد، ازدواج کند.

 با تبادل اسرا تل‌آویو دیگر بهانه‌ای برای ادامه محاصره غزه ندارد

 بردویل در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از موافقت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی بندهای سری در تبادل اسرا مانند رفع محاصره کامل غزه خبر داده‌اند، اظهار داشت: با انجام تبادل اسرا تل‌آویو دیگر بهانه‌ای برای تداوم محاصره غزه ندارد؛ پس از بازگشت شالیت آنها دیگر توجیهی برای ادامه محاصره غزه که از 5 سال پیش آغاز شده است، ندارند.

 وی افزود: مذاکراتی که حماس برای تحقق تبادل اسرا انجام داد، بسیار سخت و پیچیده بود؛ رهبران اسیر حماس مذاکره‌کنندگان را یاری می‌کردند و به آنها مشورت می‌دادند و حتی آنها تاثیر مهمی در تحقق این تبادل اسرا داشتند.

 تل‌آویو تضمینی برای عدم هدف قرار دادن اسرا پس از آزادی نداده است

 بردویل درباره اینکه رژیم صهیونیستی تضمینی برای عدم هدف قرار دادن اسرای فلسطینی پس از آزادی داده است، تصریح کرد: طرف صهیونیستی هیچ تضمینی ارائه نکرده زیرا رژیم صهیونیستی تمامی فلسطینیان را دشمن خود می‌داند و از هیچ فرصتی برای کشتار و اذیت و آزار آنها دریغ نمی‌کند؛ ما در این رابطه نیز تنها به تضمین بازدارندگی فلسطینی امیدوار هستیم زیرا اگر دشمن سعی کند حماقتی علیه هر یک از اسرا پس از آزادی مرتکب شود، مقاومت بدون شک پاسخ مناسبی به این تجاوزات خواهد داد.

 به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست تنها راه آزاد کردن اسرای فلسطینی است

  وی همچنین در پاسخ به خبر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه نتانیاهو نتوانسته‌ است از حماس برای عدم تکرار ربودن سربازان اسرائیلی در آینده تعهد بگیرد، اظهار داشت: قضیه شالیت ربودن نبود بلکه یک اقدام قهرمانانه بود که مبارزان قهرمان ما توانستند این سرباز را در حالی که در داخل تانک سرگرم شلیک گلوله‌های کشنده به سمت کودکان و کشاورزان فلسطینی در غزه بود، به اسارت بگیرند؛ این یک اقدام عادلانه بود و هیج طرفی نه اسرائیل و نه جهانیان نمی‌توانند ما را به عدم تکرار آن مجبور کنند و ما از مقاومت می خواهیم که این کار را تکرار کند زیرا این تنها راه آزاد کردن اسرای ما از زندان‌های ظلم و جنایت صهیونیست‌هاست.

کد خبر 148623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز