چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: میلیون ها نفر از مردم سوریه با تجمع در میدان سبع بحرات دمشق در مرکز این شهر با سردادن شعارهایی ضمن محکوم کردن توطئه‌های خارجی علیه سوریه از اصلاحات جاری به رهبری بشار اسد رییس جمهور و مواضع چین و روسیه در ارتباط با سوریه حمایت کردند

syria

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، تجمع کنندگان در حالی که شمار زیادی از آنان پرچم سوریه، حزب الله لبنان و عکس های بشار اسد را در دست داشتند، شعارهایی در تقدیر از وتوی چین و روسیه، حمایت از روند اصلاحات مورد نظر بشار اسد، فداکاری ارتش سوریه و محکومیت دخالت های آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای عربی و غیرعربی در امور داخلی سوریه سر دادند.

در این تجمع باشکوه هزاران نفر از اقشار مختلف سوریه اعم از زن و مرد ، پیر و جوان حضور داشتند، پرچم های بزرگی نیز از روسیه و چین از سوی مردم حمل می شد.

شمار زیادی از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های مختلف از این مراسم عکس ، فیلم و خبر تهیه کردند و شبکه تلویزیونی سوریه نیز به طور مستقیم اقدام به پخش حضور میلیونی مردم کرد.

برخی از شبکه های تلویزیونی نیز با توجه به گستردگی مراسم روز چهارشنبه در دمشق به پخش زنده گوشه هایی از این مراسم پرداختند.

عبدالرحمن علی ضلع روحانی و مبلغ سوری در اجتماع مردم دمشق در میدان سبع بحرات با اشاره به توطئه علیه سوریه و اهداف پس پرده آن، از روسیه، چین، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به خاطر حمایت از سوریه تقدیر کرد.

وی افزود: پیام ما از این تجمع آن است که به طایفه گری، اختلافات مذهبی و نژادی نه بگوییم و اصرار بر وحدت ملی را مورد تاکید قرار دهیم.

ضلع با انتقاد شدید از شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت این تجمع پاسخی به شیخ یوسف قرضاوی و همه توطئه گران علیه سوریه است.

وی با تقدیر از نقش ارتش و نیروهای حفظ نظم در براقراری امنیت در کشور گفت وتوی روسیه و چین در شورای امنیت در واقع حمایت از روند اصلاحات در سوریه و به مصلحت مردم آن است.

تامر یاغی یکی از سازمان دهندگان این تجمع نیز در حاشیه آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق گفت که مردم سوریه در هر شرایط با یکدیگر متحد هستند.

وی افزود: این مراسم با "شعار بشار اسد نماینده ما است" ، تشکر از روسیه، تشکر از چین برگزار شد و امروز، روز وطن و رهبر آن بشار است.

مسوول برگزاری تجمع حمایت از روسیه و چین در دمشق خاطر نشان کرد: این اقدام اولین فعالیت گروه ملی سوریه است که مرکب از گروه های جوانان سوریه بوده و شمار آن بیش از 77 گروه فعال در اینترنت است.

یاغی ادامه داد: هدف از این فعالیت ارسال این پیام به جهانیان است که سوریه قوی تر از هر زمان دیگر بوده و همه اقشار ملت سوریه از هر طیف، رنگ، مذهب و جریان با یکدیگر متحدند.

وی افزود: این تجمع که میلیون ها نفر در آن شرکت کردند پاسخی به طرح غربی - صهیونیستی علیه سوریه و منطقه است.

در این مراسم برخی از شعرا نیز اشعار خود را در ارتباط با مقاومت و پایداری و حضور مردم سوریه در صحنه های مختلف این کشور قرائت کردند.

در جریان این مراسم پرچم های روسیه و چین بر فراز دو ساختمان بلند نصب شده بود و همچنین فردی از یک فروند بالگرد پرچم این دو کشور را به اهتزاز درآورده بود.

با وجود پایان یافتن رسمی این مراسم در میدان مزبور، صدها نفر از جوانان و نوجوانان سوری در حالی سوار بر خودروهای مختلف هستند و پرچم ها و عکس های اسد را در دست دارند با راه انداختن کاروان خودرو در خیابان های مختلف دمشق حرکت کرده و در حمایت از رییس جمهوری این کشور شعار می دهند.

با توجه به راهپیمایی های قبلی در دمشق از جمله راه پیمایی تیر ماه، انتظار می رود که حرکت کاروان های خودرو در خیابان های این شهر تا شب ادامه یابد.

تجمع روز چهارشنبه بنا به دعوت گروه ملی سوریه شامل فعالان سوری در اینترنت برگزار شد.

در روزهای اخیر شماری از فعالان سوری در فیسبوک صفحه ای به نام صفحه ملی سوریه برای پوشش فعالیت های مردم سوریه و تجمع برای اعلام همبستگی با رهبری سوریه، تقدیر از روسیه و چین و احترام به شهدای کشور ایجاد کرده اند.

کد خبر 148303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز