همشهری‌آنلاین: عضو شورای پول و اعتبار با اعلام جزئیات نشست سه شنبه شب این شورا درباره اختلاس بزرگ بانکی از بررسی 13 تخلف بانک صادرات در این باره خبر داد.

بانک صادرات

به گزارش مهر، هادی قوامی با تشریح نشست سه‌شنبه شب (12 مهر) شورای پول و اعتبار، گفت: در نشست سه‌شنبه شب شورا موضوع اختلاس بزرگ شبکه بانکی مورد بحث و گفتگوی اعضاء قرار گرفت.

عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به گزارش بانک مرکزی در مورد پرونده اختلاس بانکی، اظهار داشت: مجوز تاسیس بانک آریا به دلیل برخی مشکلات لغو شد و شورا مصوبه قبلی خود را منتفی کرد.

قوامی همچنین به بررسی تخلفات بانک صادرات در پرونده اختلاس پرداخت و با بیان اینکه شورا 13 مورد از تخلفات بانک صادرات را بررسی کرده است، بیان داشت: سقف تسهیلات پرداخت شده در بانک صادرات تخلف بوده و بیشتر از سقف صورت گرفته است. با این حال خریدار و فروشنده اسناد اعتباری گشایش شده نیز یک نفر بوده است.

وی با تاکید بر این موضوع که تخلفات بانک های ملی و سامان نیز از نوع بانک صادرات با اندکی تفاوت بوده است، خاطر نشان کرد: به دلیل بروز ضعف در سیستم های حسابداری و کنترل در بانک صادرات، این اختلاس شکل گرفته است.

عضو شورای پول و اعتبار، تصریح کرد: همچنین تنزیل اسناد گشایش اعتبار برای تامین سرمایه بانک آریا بود. به صورت کلی به دلیل اهمیت پرونده اختلاس، شورا در نشست عصر امروز اختصاصا به این موضوع پرداخت.

کد خبر 147572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز