چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای پول و اعتبار اساسنامه بانک آریا را کن لم یکن کرد.

 به گزارش ایسنا، شورای پول و اعتبار به ریاست بهمنی با حضور کلیه اعضا و همچنین دادستان کل کشور با اتخاذ تصمیماتی در خصوص تفکیک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک‌ها، تعیین تکلیف منابع بانک آریا، تشکیل کمیته انتظامی و تقویت کنترل داخلی بانک‌ها در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

 رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه درباره تفکیک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک‌ها اظهار کرد: در بانک‌های دولتی و بانک‌های تازه خصوصی‌شده همچون صادرات، ملت، تجارت و رفاه کارگران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شخص واحدی بود که شورای پول و اعتبار در جلسه اخیر تصمیم به تفکیک این دو گرفت. بدین ترتیب با این شیوه اجرا و نظارت از هم جدا شده و کنترل‌ها دقیق تر صورت می‌پذیرد.

 رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به بحث مفصل آسیب شناسی بانک آریا در این جلسه عنوان کرد: اساسنامه بانک آریا که قبلاً به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده بود، کن لم یکن اعلام شد و در خصوص منابع آن با نظارت قوه قضاییه و مسئولان ذی‌ربط اتخاذ تصمیم خواهد شد.

 بهمنی با اشاره به تشکیل هیات انتظامی بانک‌ها و اضافه شدن عضو جدید به شورای پول و اعتبار بیان کرد: بانک مرکزی در راستای برخورد قاطعانه با متخلفان در سیستم بانکی کشور، اقداماتی از جمله تقویت کادرهای بازرسی، کوتاه کردن دوره‌های نظارت، ایجاد مکانیسم نظارت آنلاین و سیستم جامع اعتباری را در دستور کار خود قرار داده است.

 رئیس شورای پول و اعتبار با اطمینان به اینکه نظارت‌ها هوشمند خواهند شد، اضافه کرد: در همین راستا شناسایی ریسک و تقویت بازرسی و کنترل‌های داخلی بانک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بهمنی با درخواست از مردم برای اطلاع دادن موارد تخلف بانکی به بازرسان داخلی بانک‌ها افزود: مردم هرگاه تخلفی را مشاهده کردند، می‌توانند بلافاصله به بازرسان داخلی بانک‌ها و همزمان به اداره نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی اطلاع دهند تا با متخلفان به شدت برخورد شود.

 رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات بازار ارز و طلا بیان کرد: اگرچه ارز در یک مدت کوتاه به صورت حبابی افزایش قیمت داشت اما با اقدامات به موقع بانک مرکزی کنترل شد و امیدواریم تا پایان هفته جاری شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز باشیم.

کد خبر 147647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز