گروه سیاسی- محسن تولایی: رئیس جمهور روز گذشته در واکنش به پرونده فساد مالی بزرگ، از شیاطینی خبر داد که به‌دنبال ضایع کردن خدمات دولت هستند.

غلامحسین محسنی اژه ای

رئیس‌جمهور گفت که به‌دنبال دفاع از کسی نیست و سکوت را برای منافع کشور ترجیح می‌دهد اما معتقد است خدا از بندگان خود دفاع خواهد کرد و هجمه‌هایی را که فراتر از نقد، ظلم به دولت و پاک‌ترین فرزندان ملت است، بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
این سخنان پس از صحبت‌های غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه بود که در گفت‌وگوی ویژه سیما تصریح کرد که در پرونده فساد مالی اخیر اعمال نفوذ صورت گرفته و کسانی که صاحب قدرت بوده‌اند و می‌توانستند به بانک نفوذ کنند و شرکت را به بانک معرفی کنند، حمایت‌هایی را انجام داده‌اند و تسهیل‌کننده دریافت مبالغ بوده‌اند که در اصل، معاونت در جابه‌جایی پول را داشته‌اند. اژه‌ای گفت که بنده هم اگر در این دو سال کوتاهی داشته‌ام، به سهم خود از مردم عذرخواهی می‌کنم.

از طرف دیگر روز‌گذشته اکبر سهیلی، مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور با بیان اینکه این سازمان شرکت‌های دولتی را حسابرسی می‌کند، گفت که بانک ملی هم از این قاعده مستثنا نیست. کاهش هزار میلیارد تومانی رقم اختلاس نیز اگرچه موضوعی بود که توسط محمدابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده بود و می‌توانست از شدت ماجرا بکاهد اما اژه‌ای در سخنان دوشب پیش خود حتی این موضوع را نیز تکذیب کرد و گفت که رقم اختلاس همان 3هزار میلیارد تومان است.

با این همه محمود احمدی‌نژاد با طرح مجدد برخی سخنان در چارچوب ادبیات 6 سال فعالیت خود با اشاره به برخی فضاسازی‌ها علیه دولت، این اقدامات را برای از میدان خارج کردن دولت ارزیابی کرد و گفت: بنده از ابتدا هم اعلام کردم برای این، قدم در میدان گذاشته‌ام که حلقه‌های بسته مدیریتی را بشکنم و آرمان‌های فراموش شده‌ای را که بعضاً در داخل و خارج کشور به تمسخر گرفته می‌شد، احیا کنم و از ابتدا هم معتقد بودم که تنها مشکل کشور انحراف از ارزش‌ها و اصول انقلاب است و طبیعی است که این حرف‌ها مخالف دارد و مخالفان هر چه در توان داشته باشند، برای از میدان خارج کردن ما عملیاتی خواهند کرد.

احمدی‌نژاد گفت: ارزش آبروی یک مومن بالاتر از ارزش خانه خداست و شاید بتوان با غوغاسالاری دولت را متهم کرد اما یقیناً حساب و کتاب الهی و روز قیامت با آنچه در دنیا وجود دارد متفاوت است. رئیس‌جمهوراظهارداشت: اینجا ایران است، جایی که چشم همه مستضعفین، مظلومان، آزادیخواهان و عدالت طلبان به آن است و دولت برای آنکه وجهه ایران اسلامی در دنیا تخریب نشود، در مقابل همه هجمه‌ها سکوت می‌کند و کار و تلاش برای ساختن کشور را به پاسخگویی به فضاسازی‌ها و تبلیغات ترجیح می‌دهد. رئیس‌جمهور دیروز در توصیف دست‌های پشت پرده بیشتر گفت و افزود: کسانی در مقابل ما صف کشیده و ما را به انحراف متهم می‌کنند که بسیاری از مشکلات کشور ناشی از مدیریت آنها بر جامعه است و حالا ما را به انواع و اقسام تهمت‌ها متهم می‌کنند.

کد خبر 147566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز