رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که قصد دارد موضوع افزایش نرخ سود بانکی را دوباره در شورای پول و اعتبار مطرح کند.

به گزارش مهر، بهمنی از آغاز تدوین بسته سیاستی - نظارتی بانکی برای سال 91 از آبان‌ماه خبر داد و گفت: برای تدوین این بسته، بازنگری کلی بسته سیاستی- نظارتی سال 90 در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: برای تدوین این بسته، به‌طور قطع بازنگری کلی در بسته سیاستی- نظارتی بانکی سال 90 انجام خواهد شد.وی تصریح کرد: در این بسته، تلاش خواهیم کرد که شرایط مناسب‌تری را در مواجهه با سیستم بانکی فراهم آوریم.

مقاومت در برابر فشارها برای استعفا

رئیس بانک مرکزی همچنین در واکنش به فشار افکار عمومی مبنی بر کناره‌گیری از مسئولیتش به‌دلیل بروز بی‌سابقه‌ترین فساد بانکی گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام، میزان خدمتم بالاست و من با حکم رئیس‌جمهور در این سمت قرار گرفتم و هر وقت رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری در این ارتباط اشاره‌ای کردند، این اقدام را انجام خواهم داد.او تاکید کرد: با شانتاژ چند نفر این کار را نمی‌کنم و به کسی در این ارتباط باج نمی‌دهم. به گزارش ایسنا، او در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت با بیان اینکه کسی که بیش از 40سال خدمت کرده است، دوست دارد که برود، اظهار کرد: ولی در این شرایط هیچ وقت نمی‌رویم؛ ما در ارتباط با اتفاقی که افتاده (سوءاستفاده مالی 3هزار میلیاردی) مدعی هستیم که این موضوع هرچه زودتر پیگیری شود و مجرمان واقعی مشخص شوند و امیدواریم قوه قضاییه به مجرمان واقعی برسد و خطاکاران اصلی لیز نخورند.

3 انتصاب بانکی در یک روز

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد روز گذشته سرانجام مدیران عامل بانک ملی ایران و بانک صنعت و معدن را معرفی کرد. به گزارش همشهری، با حکم وزیر اقتصاد، فرشاد حیدری از اعضای هیأت‌مدیره بانک تجارت سکاندار بانک ملی ایران و قربان دانیالی هم عهده دار مدیرعاملی بانک صنعت و معدن شد. روابط عمومی بانک مرکزی هم خبر داد به‌دلیل جابه‌جایی نماینده قبلی شورای پول و اعتبار در هیات انتظامی بانک‌ها و ضرورت انتخاب نماینده جدید، شورای پول و اعتبار پیمان نوری بروجردی را به‌عنوان نماینده خود در هیات یادشده انتخاب کرد. او هم‌اکنون رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ ایران است.

کد خبر 148319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز