همشهری آنلاین: در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده سوء‌استفاده مالی اخیر، گزارش مبسوطی از آخرین روند رسیدگی به این پرونده ارائه داد.

در ابتدای این جلسه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی انتفاضه فلسطین در ایران، از ابتکار هوشیارانه مجلس شورای اسلامی در برگزاری به موقع این همایش به ویژه در مقطع کنونی منطقه و سازمان ملل متحد که موضوع فلسطین از حادترین مباحث این روزهای مراکز جهانی است، تشکر و قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش به خصوص در عصر گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه که هر روز عمیق‌تر نیز می‌شود، بسیار تأثیرگذار باشد و آینده خوبی را برای مردم فلسطین و آزادی‌خواه منطقه رقم بزند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود، قهرمانی اخیر تیم ملی والیبال کشورمان را در مسابقات آسیایی که برای جامعه ورزشی کشور و مردم بسیار روحیه‌بخش و غرورآفرین بود، تبریک گفت و اضافه کرد: جوانان ورزشکار ایران در همه رشته‌های ورزشی بسیار مستعد و توانمند هستند و این قهرمانی نشان داد، چنانچه برنامه‌ریزی مناسب با مدیریت شایسته و کارآمد برای ورزش کشور انجام شود، جوانان ورزشکار ایران در سایر رشته‌های ورزشی در جهان نیز موفق خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به مساله سوء استفاده مالی اخیر از وقوع آن ابراز نگرانی و تأسف کرد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، گزارش مبسوطی از آخرین روند رسیدگی به این پرونده ارائه داد و به سؤالات اعضا پاسخ گفت و پیشنهادها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا در ادامه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد دستور شد و پس از قرائت موارد پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست‌های روابط خارجی، اعضا به بحث و بررسی پرداختند و موارد ذیل به تصویب رسید:

-حمایت از ملت‌های مظلوم و تحت ستم و جریان‌های حق‌طلبانه در جهت احقاق حقوق آنها به ویژه ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با اشغالگری، آزادی سرزمین خویش و رهایی قدس شریف

-حمایت از انقلاب‌ها و خیزش‌های مردمی جهان اسلام و جریان بیداری اسلامی، جهت دستیابی به استقلال و مردم‌سالاری دینی و جلوگیری از مصادره آنها توسط قدرت‌های سلطه‌گر.

-انجام پژوهش های لازم با تأکید بر آینده‌پژوهی در زمینه روابط و نظام بین‌الملل و ترسیم چشم‌انداز آینده و شناخت گزینه‌های مطلوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

-ایجاد سازوکارهای مناسب جهت هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در عرصه روابط خارجی به منظور افزایش کارآمدی، جلوگیری از اقدامات متضاد و یا موازی‌کاری و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های ملی.

ادامه این بحث در جلسه آینده مجمع پیگیری خواهد شد.

کد خبر 147156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز