همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور، جریان اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی را یک مساله‌ی بین‌المللی و یک اقدام علیه همه بشریت دانست.

president

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود احمدی نژاد در مراسم اختتامیه‌ی پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت: اقدام شما یک گام بلند برای نجات آرمان‌های بشریت و نجات سرزمین قدس می‌باشد.

وی ادامه داد: روز گذشته بحث‌های مهم و اساسی درباره‌ی فلسطین در این همایش مطرح شد و دیدگاه‌های گوناگون و پیشنهادها و راه حل‌هایی در جهت همدلی و تلاش برای آزادی فلسطین ارایه گردید.

احمدی‌نژاد گفت: مساله‌ی فلسطین آن‌قدر مهم و دارای ابعاد و زوایای گوناگون است که اگر ساعت‌ها درباره‌ی آن سخن بگوییم باز هم ابعادی از آن مجال طرح نمی‌یابد. سوال اصلی درباره‌ی این موضوع این است که چرا مساله‌ی فلسطین مهم است و ابعاد آن چیست؟

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا فلسطین یک مساله‌ی عربی است که تعدادی از کشورهای عربی با برخی دولت‌های غربی یا عده‌ای از یهودیان با هم درگیر باشند؟ افزود: پاسخ این است که این مساله عربی هست، اما ابعاد گسترده‌تری دارد.

وی تصریح کرد: حتی این مساله با وجود آن‌که مربوط به مسلمانان است، اما تنها به مسلمانان اختصاص ندارد. جریان اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی یک مساله‌ی بین‌المللی و یک اقدام علیه همه‌ی بشریت است و دلیل آن هم خیلی روشن است.

وی افزود: نزدیک به 500 سال پیش برخی سیاستمداران و صاحبان قدرت و ثروت در غرب که دنیا را به برده‌داری و استعمار کشانده بودند، با حرکت‌های استقلال‌طلبانه مواجه شدند و ملت‌ها یکی بعد از دیگری آزاد شدند، اما اندیشه‌ی برده‌داری هم رشد کرد و با تغییر چهره، برای تسلط بر کل دنیا برنامه‌ریزی کرد.

رییس جمهور درادامه خاطرنشان کرد: اروپا سرزمینی با 72 ملت است که در طول صدها سال اخیر همواره در جنگ بوده است و حتی پنج سال متوالی بدون جنگ نگذرانده است و اوج این جنگ‌ها جنگ اول و دوم جهانی است که در اروپا اتفاق افتاد و در آن 70 میلیون انسان کشته شدند. حتی درگیری‌ها در کشورهای اروپایی به مستعمرات آنها نیز کشیده شد و آنها در چگونگی غارت این کشورها با هم به جنگ پرداختند.

احمدی‌نژاد همچنین یادآور شد: به تدریج این اندیشه در میان استعمارگران پدید آمد که ادامه‌ی درگیری‌ها بین خودشان به ضررشان است و باید برای چپاول دنیا با هم متحد شوند. این اندیشه بعد از جنگ جهانی دوم قوت گرفت و ساز و کارهای بین‌المللی آن تعبیه شد.

وی با بیان این‌که آنها برای وحدت به دو عامل نیاز داشتند ، افزود: یکی محور اعتقادی بود. در غرب در 300 سال گذشته تمام مقدسات زیر سوال رفته بود و آنها نیاز به امر مقدسی داشتند که بیش از خدا و پیامبران و اخلاق مقدس باشد. عامل دیگری که نیاز داشتند یک پایگاه بود که به وسیله‌ی آن سیاست‌های استعماری را پیش ببرند.

وی ادامه داد: این دو هدف در تشکیل رژیم صهیونیستی خود را نشان داد. رژیم و حزبی برپا شد که پشت صحنه‌ی حکومت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را مدیریت می‌کرد. به همین دلیل امروز در اروپا می‌توان علیه هر موضوعی سخن گفت، اما کسی حق ندارد درباره‌ی علت تشکیل رژیم صهیونیستی سوال کند؛ چرا که به تروریسم و ضدیت با دموکراسی متهم می‌شود و مورد هجمه‌ی رسانه‌ها قرار می‌گیرد و حتی ممکن است تهدید به ترور شود و به زندان بیفتد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این‌که چرا فلسطین انتخاب شد، گفت: این سرزمین قلب خاورمیانه است و هدف اصلی جنگ‌های صلیبی بود و تسلط بر آن به مفهوم تسلط بر کل خاورمیانه است. استعمارگران به دنبال تسلط بر خاورمیانه و سپس به کل دنیا هستند و هرکس بر خاورمیانه مسلط باشد بر کل دنیا مسلط است.

وی ادامه داد: خاورمیانه سرزمین پیامبران الهی و سرزمین اقتصاد و انرژی است و جغرافیایی منحصر به فرد دارد و چهارراه ارتباطی دنیاست و آنها برای تسلط بر این منطقه نیاز به اشغال فلسطین داشتند.

وی افزود: اندیشه‌ی اشغال فلسطین از قبل از قرن بیستم به وجود آمد و این تصور که منشأ اشغال فلسطین، خریداری سرزمین‌های فلسطینیان بوده است، یک دروغ بزرگ است. آنها از کجا، چطور و با چه پولی زمین چه کسانی را خریدند؟ آنها با زور سلاح انگلیسی‌ها و فریبکاری آنها با یک نقشه‌ی طراحی شده این کار را انجام دادند و برای رسمیت دادن به یک رژیم جعلی، ماجرای جعلی هولوکاست را ارایه کردند؛ آن هم چهار سال بعد از جنگ جهانی دوم. این در حالی بود که تمام حوادث و اخبار جنگ جهانی دوم به‌روز منتشر می‌شد. وی خاطرنشان کرد: آنها با یک برنامه‌ی تبلیغاتی بسیار مزورانه و دروغ‌پردازی و تحریک عواطف انسانی، جنایت‌بارترین رفتار تاریخ را لباس انسانی پوشاندند و حتی اجازه‌ی طرح سوال درباره‌ی آن را هم نمی‌دهند. چه ربطی به فلسطینیان دارد اگر در جنگ جهانی دوم عده‌ای کشته شده باشند؟ موجودیت این رژیم صهیونیستی آن‌قدر برای آنها اهمیت دارد که حتی اجازه نمی‌دهند هیچ کشوری در اطراف رژیم صهیونیستی تبدیل به یک قدرت نظامی و یا اقتصادی شود. حتی در همه جای دنیا شرط همکاری با دولت‌ها برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و شناسایی اوست.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: بخش‌های مهمی از کارهای اطلاعاتی و امنیتی در کشورهای مستقل به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا و علیه ملت‌ها انجام می‌شود و اینها ابزار سلطه بر ملت‌هاست. در آرژانتین تعداد قلیلی صهیونیسم وجود دارد که رابطه‌ی این کشور با سایر کشورها بر اساس خواست این اقلیت است. استعمارگران امروز ماسک دموکراسی، آزادی و حقوق بشر به خود زده‌اند و تمام دیکتاتورها مورد حمایت آنها هستند. در آمریکای لاتین با کودتا حکومت‌های مردمی را از بین بردند و حتی یک کشور مستقل نیست که مورد بغض آنها نباشد. رییس‌جمهور کشورمان در ادامه‌ی سخنان خود با انتقاد از روش‌های نوین استعمارگران گفت: امروز غارت ملت‌ها برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک است. بانک جهانی برای وام دادن صدها شرط می‌گذارد و سیاست‌های خود را به ملت‌ها تحمیل می‌کند و خزانه‌داری آمریکا ده‌ها هزار میلیارد دلار غیرقانونی منتشر می‌کند و ثروت ملت‌ها را به آمریکا می‌برد. حجم غارتی که در 40 سال اخیر از ثروت ملت‌ها شده است، ده‌ها برابر غارت کل ملت‌ها در تاریخ است.

احمدی‌نژاد گفت: امروز رژیم صهیونیستی عامل دست استعمارگران است. در حالی که این رژیم هر جنایتی که بخواهد انجام می‌دهد و کسی به او چیزی نمی‌گوید، اگر ملت‌های مستقل کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شوند با هیاهوی رسانه‌ای و محکومیت‌ها مواجه می‌شوند. رژیم صهیونیستی شعارهای دروغین حقوق بشر و دموکراسی را زیر پا می‌گذارد و مورد حمایت استعمارگران است و این شعارها قربانی می‌شوند و رهبران فلسطینی به صورت علنی توسط این رژیم ترور می‌شوند و عاملان این ترورها جایزه می‌گیرند. آژانس انرژی اتمی در اختیار آمریکایی‌هاست و اسامی دانشمندان هسته‌یی ما را برای ترور منتشر کرد و رژیم صهیونیستی نیز چند تن از دانشمندان ما را ترور کرد.

احمدی‌نژاد افزود: رژیم صهیونیستی تنها محور باقی مانده‌ی مقدس در اندیشه‌ی استعمارگران است و با چنگ و دندان از آن دفاع می‌کنند . رژیم صهیونیستی نماد دو مساله‌ی بسیار مهم است؛ اول نماد باطل اندیشه‌های حاکم بر غرب است، اندیشه‌هایی مانند لیبرالیسم و اومانیسم و دموکراسی، باطل بودن خود را در وجود رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند. رژیم صهیونیستی یک تهدید علیه همه‌ی ملت‌ها و تمسخر به شعور بشریت و توهین به همه‌ی ملت‌هاست و یک مساله‌ی جهانی و انسانی است.

وی ادامه داد: مساله‌ی فلسطین فصل جداکننده است. همه‌ی تبهکاران، جنایتکاران، دزدان و زورگویان بر سر موضوع فلسطین دور هم جمع شده‌اند و شما یک دولت غارتگر، زورگو و منحرف پیدا نمی‌کنید که از رژیم صهیونیستی حمایت نکند و در مقابل، تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در مقابل آنها ایستاده‌اند. مساله‌ی فلسطین و رژیم صهیونیستی معیار سنجش عدالت‌طلبان و زورگویان است. وی افزود: هرکس در هرجا ادعای حقوق بشر و آزادی دارد باید برای ارزیابی صحت ادعایش موضعش را درباره‌ی این رژیم دید.

رییس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امور آزادی فلسطین و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی آرمان همه‌ی آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و محور وحدت آنهاست و باید همه دست به دست هم دهیم و ملت فلسطین را یاری کنیم. این سرزمین متعلق به همه‌ی بشریت است. امروز مساله‌ی فلسطین از مظلومیت خارج شده است. هرچند هنوز ملت فلسطین مظلومند، اما 30 سال قبل بسیاری از آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان اطلاعی از آن نداشتند و امروز زوایایی از این مساله آشکار شده است.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین ملتی بیدار، مومن و شجاع و متحد است که ایستاده است و مقاومت می‌کند و راه نجاتش نیز در مقاومت است.

وی افزود: جنس رژیم صهیونیستی زورگویی و تجاوز است و نباید از آن انتظار منطق داشت. به ما ایراد می‌گیرند که چرا می‌گویی رژیم صهیونیستی باید کلا مضمحل شود. دلیل ما روشن است؛ چون جنس این رژیم تجاوزگری و خیانت و ارعاب و تهدید است. برخی می‌گویند گوشه‌ای به آنها بدهیم تا به حیات خود ادامه دهد. این سخن مانند این است که بگوییم یک غده سرطانی در بدن فردی بماند حتی اگر یک سلول اسراییلی هم در منطقه بماند موجب خطر است.

احمدی‌نژاد درباره‌ی راه حل موضوع فلسطین نیز گفت: راه حل ساده است. اگر دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی می‌خواهند این مساله را حل کنند به لحاظ حقوقی و اساسی راه حل ساده‌ای دارد و آن این است که هرکسی به خانه‌ی خود برگردد. یک عده بیچاره را از سرزمین‌های دور با وعده‌ی شغل و مسکن و امنیت به این سرزمین آورده‌اند و مردم فلسطین را آواره کرده‌اند. اینها به خانه‌ی خود برگردند و فلسطینی‌ها هم به خانه‌ی خود برگردند مساله حل می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: باید حق حاکمیت ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود. استعمارگران طوری حرف می‌زنند که گویی یک ملت جدید فلسطین باید تاسیس شود. این ملت از قبل بوده و هزاران سال در سرزمین فلسطین زندگی کرده است و طبق قوانین بین‌المللی هر ملتی حق حاکمیت ملی دارد و ملت فلسطین نیز باید بر سرنوشت خود حاکم شود. در این صورت دیگر موضوع دو دولت و سه دولت منتفی خواهد شد. کسی حق حاکمیت دارد که متعلق به آن سرزمین باشد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه پرده از چهره‌ی استعمارگران افتاده است. آنها زمانی سعی می‌کردند با فریبکاری و تغییر مهره‌ها یکی را ببرند و یکی دیگر را بیاورند اما خیلی زود دست آنها رو شده است. دولت فعلی آمریکا همان اهداف دولت قبلی را دنبال می‌کند و آمده است تا کار نیمه‌تمام دولت قبلی را تکمیل کند. این دولت هم به دنبال سلطه بر خاورمیانه است و اگر واقعا می‌خواستند سیاست‌هایشان را تغییر دهند هزار پایگاه خود را که در سراسر جهان دارند جمع می‌کردند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: مستکبران به فضل الهی در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و در تمام عرصه‌ها به بن‌بست رسیده‌اند و تنها راه نجات خود را در نجات رژیم صهیونیستی می‌بینند و اگر بتوانند آن را از زیر فشار ملت فلسطین و سایر ملت‌های منطقه نجات دهند دوباره نظام استعماری را بازسازی و احیا می‌کنند و بر همین اساس مهم‌ترین ماموریت ما این است که دست به دست هم دهیم و ملت فلسطین را یاری کنیم تا ریشه‌ی فساد دولت صهیونیستی از بیخ کنده شود. امروز تلاش در راه نجات فلسطین بالاترین افتخار است و حمایت از رژیم صهیونیستی یک ننگ ابدی برای حمایتگران است.

رییس‌جمهور افزود: دوره‌ی تسلط با سلاح و سلاح‌های اتمی و قدرت رسانه‌ای و تسلط بر مراکز سیاسی جهان به پایان رسیده است. معادلات بین‌المللی تغییر کرده و موج بیداری انسان‌ها در سراسر جهان در حال گسترش است. همه‌ی ملت‌ها به دنبال عدالت، پاکی و کرامت انسانی هستند. دورانی که با تهدید، فریب و زور سیاست‌های خود را به ملت‌ها تحمیل می‌کردید تمام شده است. امروز روز ملت‌هاست و قدرت ملت‌ها مناسبات جهان را تغییر خواهد داد. رژیم صهیونیستی به پایان راه خود رسیده است و اگر روزی برای اربابان خود فایده‌ای داشت امروز برایشان ضرر دارد.

وی تصریح کرد: بهترین کار برای دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی این است که آبرومندانه همان‌گونه که این رژیم را به منطقه آوردند، خود بساط آن را جمع کنند و شر آن را از سر ملت‌های منطقه کم کنند و بدانند اگر به این نصیحت مشفقانه توجه نکنند، دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خداست به زودی از آستین آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان بیرون می‌آید و جرثومه رژیم صهیونیستی و اربابان آن را برای همیشه تاریخ دفن خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: دنیا بداند رژیم صهیونیستی رفتنی است و فلسطین و فلسطینیان ماندنی هستند.

سخنان رییس‌جمهور چندین بار مورد استقبال حاضران قرار گرفت و افراد حاضر با فریادهای الله اکبر و یا کف زدن، سخنان احمدی‌نژاد را در مخالفت با رژیم صهیونیستی مورد تشویق قرار دادند.

کد خبر 147348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز