چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلویزیون کوبا روز سه‌شنبه 30 ژانویه (10 بهمن) تصاویری از فیدل کاسترو به همراه هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا را پخش کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، در این تصاویر که پس از سه ماه از تلویزیون پخش می‌شد فیدل کاسترو سرحال تر وسلامت تر از گذشته به نظر می‌رسید او در این دیدار به هوگو چاوز گفت: با شکست در نبرد سلامتی، فاصله‌ای بسیار دارم.

کاسترو در این دیدار که تلویزیون کوبا اعلام کرد روز دوشنبه 29 ژانویه انجام شده قدری از کمبود وزنش را جبران کرده و کاملا هوشیار به نظر می‌رسید.

در تصاویری که پیشتر از رهبر کوبا انتشار یافته بودند او  لاغرتر و نزارتر به نظر می‌رسید.او در دیدار با چاوز گرمکنی با رنگ‌های قرمز سفید و آبی بر تن داشت.کاسترو در جریان دیدار با رییس جمهوری ونزوئلا تایید کرد که از نارحتی شدید در روده‌های خود رنج می‌برده و بر اثر حادثه افتادن بر زمین در ماه اکتبر 2004 زانو و شانه‌اش آسیب دیده که هنوز از این آسیب‌ها بهبودی کامل حاصل نکرده است.

هوگو چاوز اما امیدوارتر از کاسترو به نظر می‌رسید،او می‌گفت:چاوز اکنون در نبرد برای بهبود سلامت خویش پیروز شده است.در این دیدار همچنین ادان چاوز برادر رییس جمهوری ونزوئلا و وزیر آموزش این کشور نیز حضور داشت.

تلویزیون کوبا همچنین تصاویری از مردم این کشور را پخش کرد که در قهوه خانه‌ها و رستوران‌های هاوانا(پایتخت کوبا) در حال تماشای تصاویر جدید رهبر کوبا بودند.نیکلاس فرناندس دانشجوی رشته حقوق در مصاحبه با تلویزیون کوبا گفت: او (کاسترو) به نظر خیلی سالم‌تر از قبل می‌رسد به نظر او از نظر جسمانی و ذهنی خود را بازیافته است.

اما جوان مور سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره این نوار جدید ویدئویی که از کاسترو پخش شد، خودداری کرد.

به نظر می‌رسد این ویدئو که در آن تصاویری از یک کاستروی سالم تر وسر حال تر به نمایش درآمده جهت مقابله با شایعاتی که درباره وضعیت جسمانی رهبر کوبا در جوامع غربی جریان پیدا کرده، انتشار یافته باشد.

کد خبر 14594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز