سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی اعلام توافق گروههای فلسطینی با آتش بس هواپیماهای رژیم صهیونیستی با حمله به نوار غزه یک منطقه را بمباران کرده اند.

به گزارش بی بی سی ،منابع ارتش اسرائیل اعلام داشته اند که در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه، 30 ژانویه، هواپیماهای نظامی اسرائیلی تونلی واقع در مرز مشترک باریکه غزه با فلسطین اشغالی را بمباران کرده اند.

این اقدام در پی بمب گذاری در شهر ساحلی ایلات در فلسطین اشغالی صورت گرفت که در جریان آن، سه اسرائیلی و شخص بمب گذار کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

جهاد اسلامی و تیپ شهدای الاقصی مسئولیت این بمب گذاری را برعهده گرفته و گفته اند که با این اقدام در صدد بوده اند نشان دهند که گروه های فلسطینی به جای درگیری داخلی باید اسلحه خود را به سوی اسرائیل نشانه روند.

از تلفات احتمالی حمله هوایی اسرائیل به تونل واقع در مرز باریکه غزه گزارشی نرسیده است.

آتش بس حماس و فتح

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه ساعاتی پس از اعلام آتش بس بین جناح های فلسطینی فتح، به رهبری محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و حماس روی داد.
 
گروههای فلسطینی از فلسطینیان خواسته اند اسلحه خود را به سوی اسرائیل نشانه روند

افراد مسلح این دو گروه در ماه های اخیر با یکدیگر درگیر بوده اند و گفته می شود در جریان این نبردها دهها تن از افراد دو طرف و غیرنظامیان کشته شده اند.

حمله به دفاتر و قرارگاه ها و گروگانگیری اعضای حماس و فتح از جمله اقداماتی بود که این دو گروه به آن دست زده اند.

این آتش بس با میانجیگری عربستان سعودی و مصر به دست آمد و دو کشور از گروه های فلسطینی خواسته اند به توافق میان خود احترام بگذارند.

کد خبر 14543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز