گروه سیاسی: جمهوری اسلامی‌ایران، با انتقاد از کوتاهی شورای امنیت در رسیدگی به جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در فلسطین و سایر نقاط منطقه، خواهان عکس‌العمل عاجل جامعه بین‌المللی در برخورد مؤثر با اقدامات این رژیم شد.

ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خصوصاً اقدامات اخیر این رژیم در ارتباط با مسجدالاقصی و قدس شریف را شدیداً محکوم کرد.

مهدی دانش یزدی معاون نمایندگی دائم ایران طی سخنانی در سازمان ملل در نشست علنی روز سه‌شنبه شورای امنیت که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: سیاست‌ها و اقدامات گستاخانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در ارتباط با مسجدالاقصی بار دیگر بر نگرانی جامعه بین‌المللی و خصوصاً ملل مسلمان در رابطه با جنایات این رژیم افزوده و وضعیت وخیم سرزمین‌های اشغالی را وخیم‌تر کرده است.

وی اظهار داشت: اقدام اخیر رژیم اسرائیل در ارتباط با تخریب جاده‌ای تاریخی که باب المغاربه را به مسجدالاقصی پیوند می‌داد و نیز تخریب برخی بناهای دیگر در نزدیکی آن، یک بار دیگر ماهیت توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه این رژیم را به نمایش گذاشت.

دانش یزدی افزود: ضروری است جامعه بین‌المللی سریعاً وارد عمل شده و اجازه ندهد رژیم صهیونیستی به جنایات خود با بی‌پروایی کامل ادامه دهد.

کد خبر 15790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز