یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عضو کنگره آمریکا از رئیس جمهور این کشور به دلیل اشاره نکردن به نرخ بیکاری سیاهپوستان در سخنرانی اخیرش انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ماکسین واترز عضو کنگره آمریکا گفت: نرخ بیکاری در میان جامعه لاتین 11.2 درصد است و بیکاری در بسیاری از این مناطق لاتین نشین 30، 40 و 45 درصد است و در بین جوانان نیز می‌تواند تا 50 درصد باشد.

وی این اظهارات را بعد از سخنرانی اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره نرخ بیکاری بیان کرد.

از سوی دیگر، کارشناسان بر این باورند که بحران مالی در آمریکا باعث افزایش نرخ بیکاری در میان سیاهپوستان به نسبت سفید پوستان شده است.

الجرنون آستین تحلیلگر سیاست‌داخلی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت: اگر نرخ بیکاری در میان سفیدپوستان بالاست، نرخ بیکاری در میان سیاهپوستان نیز بالاست و هیچ راه گریزی از آن نیست. ما نیاز به یک برنامه ملی شغلی گسترده داریم.

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری در میان سیاهپوستان آمریکا با رسیدن به رقم 16.7 درصد، به بالاترین سطح در 27 سال اخیر رسیده است.

این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری ملی در آمریکا 9.1 درصد است.

کارشناسان می‌گویند، نرخ بیکاری سیاهپوستان در آمریکا حتی بعد از بهبود اقتصادی نیز به کمتر از 9.1 درصد نخواهد رسید.

رئیس جمهور آمریکا بارها به علت کوتاهی در برآوردن نیازهای ضروری سیاهپوستان و سفیدپوستان فقیر این کشور که در دوران بحران مسکن بیش از اقشار دیگر جامعه آسیب می‌بینند، مورد انتقاد بوده است.

کد خبر 145271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز