همشهری آنلاین: نگرانی از گسترش موج بدهی‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نگرانی‌هایی را در میان قدرت‌های اقتصادی جهان به وجود آورده است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "یورونیوز "، ترس از گسترش بدهی‌ها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بحث‌های ناتمام اقتصادی دولتمردان آمریکایی و نیز ارزیابی‌های اخیر مؤسسات معتبر اعتبارسنجی، موجی از نگرانی‌های اقتصادی و حتی انتقادهای شدید را در بین قدرت‌های اقتصادی دامن زده است.

نشست‌ها و تماس‌های تلفنی چند روز اخیر سران کشورهای ثروتمند نیز در همین راستا باید ارزیابی شود.

در اتحادیه اروپا، ترس از گسترش بحران بدهی به کشور بزرگی چون ایتالیا، رهبران آلمان و فرانسه را به تکاپو واداشته است و صحنه سیاسی آمریکا، بزرگترین اقتصاد دنیا نیز تا پنج روز پیش دستخوش بحث و جدال پیرامون افزایش سقف بدهی 14 تریلیون و سیصد میلیارد دلاری کاخ سفید بود.

ارزیابی مؤسسه اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز " از اقتصاد آمریکا که یک رتبه از اعتبار سه رتبه ای A آن کاست، نه تنها شیرینی مصالحه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در واشنگتن را تلخ، بلکه بازارهای مالی را نیز دچار تردید و نوسان کرده است.

در حالی که کره جنوبی در اجلاس "گروه 20 " اعلام کرد که سئول هنوز هم به خزانه‌داری آمریکا در مدیریت بدهی‌هایش اطمینان دارد و این در حالیست که چین یک روز پیش تر به عنوان بزرگترین طلبکار ابرقدرت دنیا با انتقاد از آمریکا گفت که "دنیا به جای دلار به ذخیره و واحد پولی جدیدی نیاز دارد ".

کد خبر 142450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز