جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک تحلیلگر سیاسی با انتقاد از نحوه برخورد امریکا با بحران بدهی گفت که توافق بر سر افزایش سقف بدهی در کنگره، یک "اشتباه بزرگ مالی" است.

analyst

برنت بادووسکی، ستون‌نویس روزنامه "هیل" به شبکه پرس تی‌وی گفت: "توافق بر سر سقف بدهی به سختی حتی بتواند آغاز کننده حل مشکل (مالی) امریکا باشد؛ من آن را یک توافق بد می‌نامم."

وی اظهار داشت که نمایندگان امریکا باید کاهش بیشتر بودجه و افزایش مالیات ثروتمندان امریکایی را تصویب می‌کردند.

این تحلیل‎گر افزود، لازم است که رهبران سیاسی امریکا به سرعت اقدام کنند و طرح بهتری "برای نجات ملت از برگشت (بحران) اقتصادی یا فاجعه اقتصادی" ارایه دهند.

بادووسکی همچنین خاطر نشان کرد که این توافق نمی‌تواند برای امریکایی‌های بی‌کار اشتغال‌زایی لازم را داشته باشد.

طبق اعلام وزارت کار امریکا، شمار افراد بی‌کار در این کشور در ماه ژوئن 14 میلیون و 100 هزار تن بوده است که بیانگر نرخ بی‌کاری 9.2 درصدی است.

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا روز سه‌شنبه ساعاتی قبل از این که ایالات متحده برای نخستین بار در تاریخ نتوانست بدهی‌های خود را تسویه کند، به طرح بحث‌برانگیز دو حزبی برای افزایش سقف بدهی در قبال کاهش هزینه‌ها رای مثبت داد.

بر اساس این طرح هزینه‌های سال مالی 2012 به میزان 111 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و هزینه‌های آتی کشور امریکا به میزان 18 درصد از تولید ناخالص داخلی محدود خواهد شد.

برخی نشریات امریکایی همچون نیویورک تایمز در واکنش به این توافق، آن را عامل افزایش فشار بر طبقه متوسط و فقیر این کشور خوانده است.

همچنین نشریه واشنگتن پست در ادامه مخالفت افکار عمومی امریکا با این توافق، آن را یک راه حل کوتاه مدت و ناکارآمد خواند.

47 درصد میزان بدهی واشنگتن، بدهی خارجی به شمار می‎آید که در این میان به ترتیب کشورهای چین، ژاپن و انگلیس اصلی‌ترین طلب‌کاران امریکا هستند.

 

کد خبر 142272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز