همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا رای گیری درباره طرح جان بینر، رئیس جمهوریخواه این مجلس برای مقابله با بحران کسری بودجه را عقب انداخته است.

us budget

به گزارش بی بی سی، طرح پیشنهادی جان بینر برای مقابله با کسری بودجه آمریکا شامل کاستن از هزینه های دولت به میزان ۹۱۷ میلیارد دلار در طول ده سال و افزایش سقف استقراض دولت به میزان ۹۰۰ میلیارد دلار است.

دولتمردان آمریکا کمتر از چهار روز فرصت دارند تا راه حلی را برای مقابله با کسری بودجه این کشور پیدا کنند.

طرح بینر قرار بود در پی به نتیجه نرسیدن گفت و گوهای کاخ سفید با رهبران جمهوری خواهان کنگره پنجشنبه بعداز ظهر به رای گذاشته شود.

تصویب این طرح به ۲۱۶ رای نیاز دارد که به نظر می رسد عدم همراهی همه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با طرح بینر، علت به عقب انداختن رای گیری باشد.

جمهوری خواهان با در اختیار داشتن ۲۴۰ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، از اکثریت در این بخش از کنگره برخوردار هستند.

هری رید، رهبر اکثریت دموکرات سنا پیش تر هشدار داده بود که در صورت تصویب طرح پیشنهادی جان بینر، سنا با آن مخالفت خواهد کرد.

به گفته هری رید، طرح جمهوری خواهان مانند "یک مسکن موقت" است و درمان مشکلات مالی دولت آمریکا نیست.

 

کسری بودجه آمریکا امسال یک و نیم تریلیون دلار اعلام شده است. با توجه به بدهی ۱۴ تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلاری ایالات متحده که حد مجاز استقراض دولت است، آمریکا از هفته آینده فاقد منابع مالی لازم خواهد بود.

در این صورت، دولت فدرال از بازپرداخت اقساط بدهی های خود و حقوق کارکنانش باز خواهد ماند.

تحلیلگران مستقل درباره تبعات منفی این رخداد بر اقتصاد آمریکا و جهان هشدار داده اند.

کاخ سفید خواهان افزایش سقف استقراض است ولی به رغم چند هفته گفت و گوی جدی، دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره هنوز در این رابطه به توافق نرسیده اند.

جمهوری خواهان و کاخ سفید درباره نحوه کاستن از هزینه ها و تامین منابع مالی لازم مانند افزایش مالیات ثروتمندان اختلاف دارند.

جمهوری خواهان می گویند در صورت تصویب طرح بینر در مجلس نمایندگان، دموکرات ها مسئول تبعات عدم موافقت سنا با آن خواهند بود.

جان بینر پنجشنبه گفت: "زمانی که مجلس نمایندگان اقدام کند، سنا دیگر بهانه ای برای عمل نکردن به وظیفه اش نخواهد داشت."

باراک اوباما از طرح سناتور رید برای کاهش ۲.۲ تریلیون دلاری از هزینه های دولت و افزایش سقف استقراض به میزان ۲ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار حمایت کرده است.

پیش بینی می شود طرح رید تا دوشنبه به رای گذاشته شود.

افزایش سقف استقراض دولت آمریکا رخداد بی‌سابقه ای نیست و کنگره در ۱۰ سال گذشته ده بار این کار را انجام داده است.

تحلیلگران می‌گویند این موضوع به زورآزمایی جمهوری خواهان با باراک اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ تبدیل شده است.

آنها امکان توافق دو حزب در آخرین لحظات را رد نمی‌کنند.

کد خبر 141566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز