همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر برنامه‌ای برای اصلاح نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در دستور کار ندارد، اظهار کرد: نرخ کرایه‌ها بر اساس کار کارشناسی تنظیم شده است.

چمران مهدی

 به گزاری ایسنا، مهدی چمران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دست کم 16 هزار تاکسی گردشی در تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این تاکسی‌ها نرخ کرایه خود را بر اساس تاکسی‌متر محاسبه می‌کنند، بنابراین افزایشی غیرمتعارف در کرایه‌ها نخواهیم داشت.

 به گفته وی، تا پایان هفته گذشته، حدود 10 هزار تاکسی گردشی تهران، تاکسی‌متر خود را به روز کرده‌اند و مابقی نیز، طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

 چمران به مردم توصیه کرد که برای حمل و نقل عمومی خود در مسیرهایی که تاکسی خطی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد از این تاکسی‌ها استفاده کنند.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: افکارعمومی کرایه‌های نامتعارف و بالای مسافربرهای شخصی را نیز به حساب مصوبه شورای شهر می‌گذارند، در حالی که مسافربرهای شخصی به دلیل عدم برخورداری از سهمیه بنزین کرایه‌های بالایی از مردم مطالبه می‌کنند.

 وی درباره جلسه اخیر خود با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان مساله‌ای بابت افزایش کرایه‌ها نداشتند و با توضیحات ما قانع شدند.

 چمران در عین حال افزود: نمایندگان خواستار نحوه محاسبه میزان افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از شورای شهر شدند و شورای شهر نیز در آینده‌ای نزدیک، نحوه محاسبه خود را در اختیار این نمایندگان قرار می‌دهد.

کد خبر 140287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز