گروه شهری: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از لزوم جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی سخن گفت.

خسرو دانشجو پس از پایان جلسه دیروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران تاکید کرد: استانداری، پلیس تهران، شورای شهر و دستگاه قضا باید همه دست‌به‌دست‌هم دهند تا جلوی فعالیت مسافربرهای شخصی گرفته شود.از نظر این عضو شورای اسلامی شهر تهران، بخش زیادی از ناامنی‌ها از همین بخش است زیرا صلاحیت افراد، مورد بررسی قرار نگرفته و احتمال هرگونه سوءاستفاده وجود دارد که یکی از آنها دریافت کرایه بیش از حد مجاز است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه معاون استاندار اعلام کرده که اگر شهروندان مشکلی برای افزایش کرایه تاکسی دارند به شورای شهر مراجعه کنند چون دیگر استانداری پاسخگو نیست گفت: دوستان لطف داشته و دارند؛ مطلب جدیدی نیست ما به نمایندگی مردم در شورا هستیم و اگر شکایتی دارند، قدمشان بر چشم، ما حتما پاسخگو هستیم، گو اینکه دیگران پاسخگو نیستند.

وی گفت: در تاکسیرانی ما مکانیسمی را پیش‌بینی کردیم و نماینده‌ای از شورای شهر برای این مهم انتخاب شده تا در کمیسیون‌های بررسی تخلفات موضوعات با جدیت بررسی شود و با جدیت با معدود متخلفان برخورد شود. دانشجو ادامه داد: هر یک از شرکت‌ها چند ده بازرس دارند، با این حال نمی‌توانیم برای هر تاکسی یک بازرس داشته باشیم و حتما تعداد بازرس‌ها نمی‌تواند به تعداد تاکسی‌ها باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با خبرنگاران با تاکید براینکه شورای شهر در موضوع باغات با حساسیت برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد باغات تهران به بهانه‌های مختلف تخریب شود گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای در زمینه حفظ باغات داشته که فرمانداری بر این مصوبه به لحاظ حقوقی نه به لحاظ متن مصوبه و مفهوم آن اعتراض داشته است که مقرر شد اعتراض فرمانداری را به کمیسیون‌های سه‌گانه شورا ابلاغ و پاسخ آن را به فرمانداری ارسال کنیم.

دانشجو در عین حال تاکید کرد: آرای صادره در حفظ باغات مورد تایید است و شورا بر حفظ باغات و جلوگیری از تخریب آنها تاکید دارد. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح سنجش و ارتقای بهره‌وری در شهرداری تهران، بیشتر وقت جلسه دیروز شورا را به‌خود اختصاص داد گفت: ما باید معیاری داشته باشیم تا فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، براساس آن بررسی شود تا ببینیم فعالیت‌ها در جهت مثبت پیش می‌رود یا خیر.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: نهایتا مقرر شد این موضوع نیز جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون‌های سه‌گانه ارجاع شود و نقطه نظرات در طرح لحاظ شود.بنا براین گزارش در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران همچنین به اعتراض مالکان 3 باغ از مجموع باغات شهر پرداخته و رای لازم صادر شد.

دانشجو با اشاره به اینکه شورا موضوع آلودگی تونل‌های متروی تهران را مورد بررسی قرار داد گفت: مقرر شد که ما ضمن دعوت از مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو به کمیسیون عمران شورای شهر، موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم اما همین‌جا می‌گویم که ما تا‌کنون شکایتی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی همچنین با محکومیت ترور نخبگان و شهادت تعدادی از هموطنان‌مان در شمال غرب کشور توسط گروهک پژاک اظهار کرد: باید به خانواده این شهدا و ملت ایران تسلیت بگوییم اما آمریکا و اسرائیل باید بدانند که این نسخه‌ها نسخه‌هایی تاریخ مصرف گذشته است و کاربردی ندارد و بسیجیان و مردم با جان و دل از کشورشان دفاع می‌کنند.

کد خبر 141198

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز