مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

معاون شهردار تهران گفت: با نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان تاکسیرانی با هرگونه تخلف در زمینه عدم‌رعایت کرایه‌های مصوب، برخورد خواهیم کرد و با هماهنگی به‌عمل آمده با پلیس راهور، تاکسی رانندگان متخلف توقیف می‌شود.

تاکسی

وی با تأکید بر اینکه اجازه اجحاف به مسافران تاکسی را نمی‌‌دهیم، اعلام کرد: همچنین اجازه نمی‌دهیم عده معدودی با رعایت‌نکردن قانون ، خدمات و زحمات رانندگان خدوم تاکسی را زیر سؤال ببرند.
سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه با ورود دقیق به بحث کنترل کرایه‌های تاکسی با تخلفات در این زمینه به‌صورت قاطع برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: در این مورد کوتاه نخواهیم آمد و با هماهنگی به‌عمل آمده با پلیس راهور، تاکسی رانندگان متخلف توقیف می‌شود.معاون شهردار تهران با بیان اینکه به این منظور علاوه بر هماهنگی با پلیس راهور دستگاه‌های نظارتی را نیز به همکاری دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر این معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک مناطق 22گانه تهران نیز به کمک این طرح می‌آیند.

مسافران به تاکسیمتر اعتماد ندارند

همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در ارتباط با وضعیت تاکسی‌ها در پایتخت گفت: مشخصات خطوط تاکسیرانی، کرایه هر یک از خطوط و میزان افزایش نرخ کرایه‌ها در تاکسی‌های گردشی و تلفنی براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سایت سازمان تاکسیرانی وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سایت به‌طور دقیق تغییرات در نرخ کرایه‌ها را ملاحظه کنند.
فضل‌‌الله ‌اسلامی افزود: متأسفانه تعداد معدودی از رانندگان نرخ‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند که در این مورد نظارت سختگیرانه بر عملکرد رانندگان تاکسی‌ صورت خواهد گرفت و درصورت مشاهده تخلف با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکسی‌های خطی کاملاً مطابق با نرخ‌های مصوب کرایه‌ دریافت می‌کنند و در مورد تاکسی‌های گردشی، عدم‌پذیرش محاسبه نرخ کرایه براساس تاکسیمتر با توجه به الزام رانندگان به استفاده از این وسیله که البته اکثر مسافران اعتمادی به آن ندارند، یکی از مشکلات موجود است. اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه هر سال در 3ماهه نخست سال افزایش نرخ کرایه‌ها اتفاق می‌افتاد، امسال تا زمانی که شورای شهر به‌صورت رسمی نرخ کرایه‌ها را افزایش نداد رانندگان تاکسی نسبت به دریافت کرایه بیشتر از مسافران اقدام نکردند. وی اضافه کرد: با وجود این، نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی‌ها با استفاده از کنترل هوشمند از طریق دوربین‌های نظارت تصویری، کنترل میدانی از طریق 150 گشت بازرسی تاکسیرانی با همکاری پلیس راهور و همچنین خودکنترلی از طریق نظارت رانندگان تاکسی بر کار همکاران خود تقویت شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: برچسب‌های جدید کرایه‌ها در تاکسی‌ها نصب و تاکسی‌مترها به‌روزشده و از شهروندان درخواست می‌کنیم درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به گشت‌های بازرسی تاکسیرانی که در میدان‌ها و معابر شهری حضور دارند، اطلاع داده یا به شماره تلفن مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) اعلام کنند.

کد خبر 140526
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز