آخر امسال پروژه سیستم بهای تمام شده در شهرداری تهران به‌طور کامل به اجرا درخواهد آمد و از سال آینده گزارش کامل بهای تمام شده خدمات به‌صورت آنلاین همراه با سایر گزارش‌ها ارائه خواهد شد.

شورای شهر

به گزارش همشهری، دیروز گزارش سیستم بهای تمام شده در شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر مطرح شد. در این باره محمد پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران طی سخنانی اظهار داشت: سند به سند حسابداری شهرداری تهران وارد سیستم قیمت تمام شده خواهدشد و از امسال به‌صورت نرم‌افزاری وارد سیستم حسابداری تعهدی می‌شود.وی با اعلام اینکه حاصل کار سیستم تعهدی و بودجه عملیاتی سیستم بهای تمام شده است، گفت: 3 عامل مؤثر در مدیریت اثر بخش زمان‌بندی دقیق، صحت در کارو موضوع قیمت تمام شده است که می‌تواند مهم‌ترین مبنای تصمیم‌گیری برای مدیران باشد.

وی درعین حال از شورای شهر دوم وسوم که نهایت همکاری را در تحقق سیستم تعهدی با شهرداری داشتند تقدیر کرد وگفت: شهرداری تهران کار بزرگی انجام داده است و هم‌اکنون آمادگی دارد که 2500صفحه مطالعات انجام شده در حوزه استاندارد‌سازی‌ مالی خود را که با کمک دانشگاه شهیدبهشتی و علامه طباطبایی انجام شده و سازمان حسابرسی و وزارت دارایی هم پیگیر آن هستند برای اجرا در سطح کشور هدیه کند.

بر این اساس می‌توان یک قیمت تمام شده استاندارد از طریق بودجه و یک قیمت تمام شده براساس وضعیت عملکرد را ارائه کرد که همه اینها نیاز به کدینگ مشترک نیز دارد. به گفته پورزرندی سیستم بهای تمام شده در سال 89 به‌صورت پایلوت در منطقه 8 به اجرا گذاشته شد که ازجمله اهداف آن، بهره‌گیری کامل از سیستم حسابداری تعهدی، مدیریت هزینه‌ها و پروژه‌ها و فعالیت‌ها و خدمات و کنترل برنامه‌های مصوب شورا از طریق نظارت دقیق بر هزینه هاست.

پورزرندی در بخش دیگری از گزارش خود در باره سیستم بهای تمام شده در شهرداری تهران تاکید کرد: هیچ هزینه مشاعی نداریم که در قیمت تمام شده نیاید. پس از پایان این گزارش مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران از پورزرندی پرسید که آیا قیمت تمام‌شده تونل نیایش، بزرگراه امام علی (ع) و سایر پروژه‌هایی از این دست نیز در این سیستم بهای تمام شده خدمات ثبت شده است تا بدانیم قیمت تمام شده چقدر خواهدبود که با پاسخ مثبت معاون مالی اداری شهرداری تهران مواجه شد.

قدردانی از راه‌اندازی سیستم بهای تمام شده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه راه‌اندازی و به روز رسانی سیستم بهای تمام شده پروژه‌های شهری کار بسیار ارزشمندی است، گفت: با این شفاف‌سازی‌ علاوه بر ثبت هزینه‌های نقدی پروژه‌ها، هزینه‌های غیرنقدی و تعهدات پروژه‌ها نیز ثبت می‌شود. رسول خادم با بیان اینکه راه‌اندازی و به روز رسانی سیستم بهای تمام شده پروژه‌های شهری کار بسیار ارزشمندی بوده گفت: با تعهدی شدن سیستم مالی این امکان فراهم‌شده تا هزینه‌های غیرنقدی نیز جزو بهای تمام‌شده ثبت شود.

اجرای طرح تفصیلی تهران

دیروز رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با انتقاد از تاخیر در اجرایی شدن طرح تفصیلی گفت: کمیسیون ماده 5 ایراداتی بر این طرح گرفته که رفع نشده و این قابل پذیرش نیست زیرا تاخیر در اجرای این طرح می‌تواند سبب بروز آسیب‌هایی جدی به شهر تهران باشد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با درست و منطقی خواندن این اظهارات از رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خواست تا تذکر خود را سریعا به‌طور کتبی ارسال کند. وی گفت: طی صحبتی که با معاون شهرسازی داشتم وی قول داد که هفته آینده برای سومین‌بار این طرح به کمیسیون ماده 5 ارسال و ان‌شاءالله مشکل حل شود. دیروز همچنین پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به طرح تذکری پرداخت. وی ضمن تاکید بر وظیفه نظارتی اعضای شورای شهر بر مجموعه عملکرد شهری گفت: در برخی موارد تذکرات ما از سوی برخی رسانه‌ها حاشیه‌سازی‌، دم دستی و پیش پا افتاده خوانده می‌شود.

در پایان اظهارات این عضو کمیسیون برنامه وبودجه، چمران نیز گفت: در یک سایت به کسی حمله کرده‌اند به بهانه اینکه چرا مسائل را مطرح می‌کند منصفانه و جوانمردانه نیست و اگر چنانچه ادامه یابد با اعتراض رسمی شورا مواجه خواهد شد و ما ناچار به استفاده ازروش‌های قانونی خود خواهیم شد.چمران تاکید کرد: همه مسائلی که به شهر و شهرداری مربوط می‌شود برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و موظفیم که از سر دلسوزی و وظیفه آن را مطرح کنیم. در ادامه جلسه دیروز شورای شهر حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از معاون عمرانی وزارت کشور برای رفع مشکلات مدیریت شهری خواستار آن شد تا همکاری لازم میان شهرداری‌های مناطق با شرکت آب و فاضلاب بیشتر شود. بیادی همچنین در مورد اجرای طرح تفصیلی نیز اظهار داشت: اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم در برخی شهرداری‌های مناطق این طرح در حال اجراست و در مصوبات کمیسیون ماده 5 هم اعمال شده است.

لغو معافیت معاینه فنی

دیروز شورای شهر طرح پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح ماده 9 قانون اخذ جرایم رانندگی را به تصویب رساند.بر این اساس قرار شد شورای شهر طی نامه‌ای از دولت بخواهد تا بحث معاینه فنی خودروهای جدید که هم‌اکنون براساس قانون هر 5 سال یک بار اعمال می‌شود را به 2 سال کاهش دهد و این اصلاحیه را به‌منظور تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

تقدیر از گذشت آمنه بهرامی

دیروزمعصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گذشت آمنه بهرامی از قصاص متهم پرونده اسید پاشی، گفت: این نگاه می‌تواند چرخه خشونت در جامعه را بشکند. ابتکار پیشنهاد کرد یا خیابانی به نام آمنه بهرامی شود و یاشورا با تأمین هزینه‌های درمانی وی بدین وسیله مراتب تقدیر خود از این عملکرد انسانی را نشان دهد.

کد خبر 142062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز