یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: گزارش جامع سیستم بهای خدمات تمام شده در شهرداری تهران دیروز به شورای شهر ارائه شد.

شورای شهر

معاون اداری مالی شهرداری تهران اظهار داشت: کار انجام‌شده ماحصل سیستم‌های تعهدی است و سیستم مالی شهرداری امروز به سمت سیستم حسابداری مدیریتی که همان سیستم بهای خدمات تمام شده است حرکت می‌کند.وی گفت: سیستم مالی به‌گونه‌ای است که اگر طرح‌های مدیریتی آن از اساس به درستی تهیه نشود شهرداری را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ بنابراین شهرداری تهران با پشتوانه علمی وارد عمل شده و برای طراحی آن دقت زیادی را به عمل آورد.

پورزرندی، با بیان اینکه استقرار این سیستم گامی بزرگ در جهت توسعه و تحول در سیستم مالی شهرداری است، اظهار داشت: به کارگیری چنین سیستمی نشان‌دهنده تفکر استراتژیک و خرد مالی مدیریت شهری است. وی با بیان اینکه وظیفه این سیستم اندازه‌گیری بهای تمام‌شده است، گفت: ضرورت پیاده‌سازی‌ چنین طرحی یافتن بهای تمام‌شده برای عملکرد شهرداری است تا به‌دنبال آن بودجه‌ریزی صحیح و استاندارد‌سازی‌ بهای تمام‌شده خدمات صورت گیرد. خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعیین بهای تمام شده خدمات در شهر از آرزوهای دیرینه مدیریت شهری بوده است، گفت: امیدواریم با این سیستم دچار چالش‌هایی که در گذشته اتفاق می‌افتاد (مانند اختلاف نظر در بهای تمام شده در تونل توحید) نشویم.

علیرضا دبیر نیز در قالب پرسشی اظهار داشت: آیا می‌توان اشخاص را که عامل هزینه‌ها بوده‌اند به ریز و به تفکیک مشخص کرد؟ معاون اداری مالی شهرداری تهران با بیان اینکه کار انجام‌شده علمی و عملیاتی است، گفت: امروز هر عملیات مالی که در شهرداری انجام می‌شود حتی تهاتر یا مباحث غیرنقدی در این سیستم ثبت می‌شود. وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری امروز در حال پایه‌گذاری کاری با مبنای علمی در سیستم مالی است، گفت: اجرای این طرح از تاریخ اول فروردین 1390 اجرایی شده و تمامی اسنادمالی از این تاریخ در این سیستم ثبت می‌شود. چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران نیز اعلام کرد: این طرح نیز قطعا و یقینا مانند سیستم تعهدی مورد تایید و حمایت شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در 6‌ماه آینده بتوان تمامی پروژه‌های شهرداری را در این سیستم ثبت کرد. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهرتهران، اعضای شورای اسلامی شهرتهران در جریان سیصد و نود و پنجمین جلسه شورا بررسی طرح «اصلاحیه مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ را به انجام رساندند.دانشجو سخنگوی شورای شهر در جریان بررسی این طرح گفت: در حال حاضر از املاک واقع در دوطرف خیابان‌ها، معابر یا لبه‌هایی که مرز مناطق شهرداری را مشخص می‌کند در هنگام پرداخت ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ارقام متفاوتی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل از شهرداری تهران خواسته شد که این بلوک‌ها و املاک و مرزبندی‌های مناطق را شناسایی کند و نسبت به تعدیل قیمت‌ها که در برخی مواقع اختلاف زیادی را ایجاد می‌کند اقدام کند. وی خاطرنشان کرد: طرح فعلی جوابگوی انتظارات نیست و بهتر است کار کارشناسی دقیق‌تری صورت گیرد. دیروز حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران بابت تاخیر در نصب پل‌های کهریزک تذکر داد وگفت: متأسفانه براساس قولی که مسئولان شهرداری داده بودند پل‌های مورد نیاز کهریزک هنوز نصب نشده‌اند این درحالی است که بارها بودجه این پروژه در بودجه کل شهرداری تهران از سوی شورای شهر تصویب شده است.

دراین باره سخنگوی شورا نیز طی تذکری از اعضای شورای شهر خواست چنانچه سؤالی را از شهردار تهران می‌پرسند و خواستار پاسخگویی هستند در مورد ابلاغ کتبی آن سؤال نیز اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های قبل برخی از اعضای شورای شهر اعتراضات خود به عملکرد شهرداری تهران را در قالب سؤال از شهردار مطرح کردند، درحالی‌که طبق قانون شهردار تهران موظف است ظرف مدت 10 روز از زمان ابلاغ سؤال به جهت پاسخگویی اقدام کند. متأسفانه اعضای شورا نسبت به ابلاغ سؤال‌هایشان به دفتر شهردار اقدامی انجام نداده‌اند. دیروز همچنین از سوی رسول خادم رئیس کمیسیون مالی شورای شهر اعلام شد: در جلسات آتی شورای شهر گزارش تلفیقی مالی شهرداری تهران با حضور تمامی معاونت‌های شهرداری برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه به گفته خادم، برای حسابرسی سال 88 گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نیز به این گزارش‌ها اضافه خواهد شد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه با انجام این حسابرسی باری از دوش معاونت اداری مالی شهرداری تهران برداشته شد و شهرداران در جریان مباحث مالی منطقه خود قرار گرفتند تاکید کرد: شهرداران اگر جوابی درخصوص گزارش‌ها دارند هرچه سریع‌تر به‌صورت کتبی به شورا ارائه کنند تا پس از بررسی‌های بعدی به‌صورت حجم انباشته باقی نماند. حسین محمد پورزرندی معاون اداری مالی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با توسعه حسابرسی‌ها در شهرداری کار این معاونت در راستای انجام بهتر وظایف راحت‌تر می‌شود، اظهار داشت: با حسابرسی وضعیت مالی شهرداری تهران به سمت شفافیت بیشتر حرکت می‌کند. رئیس شورای شهر تهران در پایان اظهار داشت: بار سنگینی که در مسائل مالی به دوش شهرداری تهران بود امروز به جاهای خوبی رسیده است و امیدواریم در آینده نیز با همین روند در مسیر شفاف‌سازی‌ حرکت کند.

کد خبر 143116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز