همشهری آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با انتخاباتی دانستن مطالب روز گذشته روزنامه دولت تصریح کرد: فکر می‌کنم طرح این مطالب در مطبوعات سیاسی بازی است و جز اینکه ذهن مردم را مشغول می کند ، فایده دیگری ندارد

خسرو دانشجو

به گزارش تهران سما، خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر در حاشیه جلسه امروز شورا در خصوص مطلب منتشر شده در روزنامه ایران، اظهار کرد: آن چیزی که شورا بر آن تاکید دارد آن است که اگر عملی خلاف قانون صورت گرفته در هر بخش و نهادی، این دستگاه‌های قضایی و سازمان بازرسی کل کشور است که باید از ظرفیت‌های خود برای بررسی عمل خلاف قانون استفاده کنند .

وی ادامه داد: شرکت جهان طی مصوبه‌ای که در شورای شهر به تصویب رسید از مالکیت شهرداری تهران خارج شده و به بانک شهر واگذار شده است و در حال حاضر صد در صد شرکت جهان متعلق به بانک شهر است و بنا بر این شورای شهر نمی‌تواند، از شرکتی که متعلق به شهرداری تهران نیست، در مورد اقدامات به انجام رسیده‌اش پیگیری لازم را اعمال کرده و سئوال کند.

دانشجو با بیان اینکه ظرفیت‌هایی نیز وجود دارد که شرکت‌هایی که متعلق به بانک‌ها هم هستند باید بر اساس آن ظرفیت‌ها پاسخگو باشند، تصریح کرد: ما هم استقبال می‌کنیم اگر از نتایج آن بررسی‌ها شورا را مطلع کنند و تذکراتی که همکاران من داده‌اند، مرتبط می‌شود به تیترهایی که روزنامه‌ها کار کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به گفته‌های رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: هر چه به ایام انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی نزدیک می‌شویم، انتظارمان این است که عزیزان خویشتن داری داشته باشند و بر اساس مقررات و قوانین رفتار کنند. در این خصوص اگر سوء تفاهماتی پیش آمده و یا بحث‌هایی نیازمند بررسی است، باید سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از بررسی این موضوعات به عمل آورد، من فکر می‌کنم آوردن این مطالب در مطبوعات جز اینکه ذهن مردم را مشغول کند، فایده دیگری ندارد و بعد این شائبه‌ها پیش می‌آید که وجود این تحرکات در راستای فرا رسیدن انتخابات بوده است.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سئوال که آیا مطرح شدن خرید سکه توسط شرکت جهان همزمان با مطرح شدن اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی جبنه سیاسی دارد، عنوان کرد: بهتر است ما در طرح سئوالات‌مان و یا پاسخ دهی به آنها مقداری خویشتن داری داشته باشیم، در ضمن پیگیر جواب سئوال‌های قانونی از مجامع قانونی باشیم، مثلا یک روزنامه تیتر بزند و در پاسخ روزنامه دیگر تیتر بزند به نظر من جز مشغول کردن ذهن مردم فایده دیگری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که شما در جلسات گذشته نسبت به عملکرد شرکت جهان تذکراتی داشته‌اید، پاسخ داد: من در ارتباط با شرکت جهان هرگز تذکری نداشته‌ام و آن چیزی که من تذکر دادم این بود که باید تراکمی که شهرداری به فروش می‌رساند، مشخص شود، شهرداری تهران بخشی از معاملات خود را توسط شرکت جهان و بانک شهر به انجام می‌رساند و طرف سئوال من شهرداری بود و آن این بود که میزان فروش تراکم چقدر است؟ چند متر تراکم فروختید و ما به ازاء ریالی چقدر پول دریافت کردید؟

کد خبر 146828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز