گروه شهری: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: اکثریت اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری راضی هستند.

به گزارش همشهری، پس از بازتاب موضوع طرح سؤال شورای شهر از شهردار تهران که با هدف القای اختلاف میان مجموعه مدیریت شهری از سوی برخی رسانه‌ها منعکس شده بود، حسن بیادی،‌ نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همشهری گفت: طرح سؤال از جانب من بود.

حسن بیادی درعین حالی که سؤال کردن را حق طبیعی و وظیفه ذاتی شورای شهر تهران دانست، اظهار داشت: اکثریت اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران راضی هستند اما این رضایت دال بر این نیست که مشکلات بیان نشود یا کار نظارتی شورا صورت نگیرد ضمن اینکه آقای قالیباف نیز همواره از این نظارت اعلام رضایت داشته‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق ماده71 شرح وظایف شورای شهر نظارت، وظیفه لاینفک ماست و سؤال از شهرداری هم یکی از همین ابزارهای نظارتی ماست اما عده‌ای سعی کردند این امر کاملا طبیعی را سیاسی جلوه دهند که هرگز به نفع مردم نیست. نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که خود پیش قدم در طرح سؤال از شهردار تهران بوده به همشهری تاکیدکرد: روندکارها در مدیریت شهری روبه‌رشد است و مردم این رشد را به‌خوبی احساس کرده و قدردان مدیریت شهری هستند. ما هم در شورای شهر هرگز به‌دنبال استیضاح شهردار نبوده و نیستیم بنابراین، طراحان این مسائل بی‌ربط گفتند و به‌دنبال مقاصد سیاسی خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر به‌دنبال درست انجام دادن کارها براساس قانون و نظارت صحیح هستند، اظهار داشت: از همان آغاز فعالیت شورای شهر دوم اصرار ما بر شفاف‌سازی‌ عملکرد مدیریت شهری بوده است.وی در این باره به ذکر مهم‌ترین همکاری‌های صورت گرفته میان شورای شهر با شهرداری تهران پرداخت و گفت:

تاکنون با همکاری مدیریت شهری واحد ذیحسابی در شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه آن مستقر شده، سیستم حسابرسی شهرداری به روز و فعال است، سیستم قیمت تمام‌شده پروژه‌ها که در هیچ کجا سابقه ندارد در آینده نزدیک در شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد، طرح‌های جامع و تفصیلی به‌منظور تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله نظام تدوین و تصویب شده، خطوط مترو توسعه قابل توجه یافته و حمل‌ونقل عمومی نیز گسترش یافته است که این همه نشان‌دهنده همکاری نزدیک آقای قالیباف با شورای شهر در راستای شفاف‌سازی‌ وارتقای عملکرد شهرداری تهران است.

ارتباط شورای اسلامی شهر و شهرداری عالی است

بنابراین گزارش، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر نیز با عالی ارزیابی کردن ارتباط میان شورای شهر با شهرداری تهران به شهر نوشت گفت: تعامل خوبی میان این دو نهاد برقرار است. وی گفت: من جزو طراحان سؤال نبودم اما طرح سؤال یک رویه قانونی است.

کد خبر 143234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز