گروه شهری: شورا به یک‌فوریت طرح «مقابله، کنترل و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی» رای مثبت دادند. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، معصومه‌آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در دفاع از این طرح اظهار داشت:

متأسفانه بروز برخی از ناهنجاری‌ها در سطح جامعه موجب کاهش آرامش و ایجاد محیط امن در بین شهروندان شده است و ما به‌عنوان اعضای شورای شهر وظیفه داریم که حامی حقوق شهروندان باشیم. وی خواستار آن شد تا علاوه بر دولت و مجلس، شهرداری نیز گزارشی از وظایف و اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌اند جهت تنویر افکار عمومی به شورای شهر ارائه کند.مهدی چمران رئیس شورای شهر در این باره گفت: مجلس شورای اسلامی طی طرحی بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. وی افزود: متأسفانه بحث خشونت‌ها و بزهکاری‌ها تنها با تصویب یک یا چند قانون حل نمی‌شود. قانون‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که برخی نیاز به اصلاح دارند.

چمران خاطرنشان کرد: طرح تحول اجتماعی که از سوی وزارت کشور در حال بررسی است به این موضوعات به‌صورت گسترده پرداخته است که درصورت تصویب بسیاری از دغدغه‌های مردم و مسئولان حل خواهد شد.چمران ضمن تاکید بر اینکه از بزرگ نمایی مسائل خشونت‌آمیز و ناهنجاری‌های اجتماعی باید پرهیز کرد، گفت: مگر چه تعداد نیروی پلیس می‌توان در این شهرها گنجاند که مراقب بروز خشونت و ناامنی باشند بنابراین بایستی از مردم هم کمک گرفت.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز خواستار روشن شدن زمینه‌های همکاری بین شهرداری و نیروی انتظامی در این‌باره شد و گفت: از این طریق بهتر می‌توانیم راه‌های پیشگیری بزهکاری را مشخص کرده و در ترویج فرهنگ اخلاق، عملی‌ترین کار را انجام دهیم.از سوی دیگر پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز اظهار داشت: متأسفانه پرداختن رسانه‌ها به مسائل خشونت آمیز و درج ریزترین راه‌های ارتکاب جرم و جنایت نه‌تنها موجب کاهش این جرایم نمی‌شود بلکه بزرگ نمایی بزهکاری‌ها باعث اشاعه فرهنگ خشونت خواهد شد. بنا براین گزارش محمد علی نجفی، عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا خاطرنشان کرد: از یک منظر ما به‌عنوان اعضای شورای شهر مسئولیت ایجاد محیط امن و آرام را برای شهروندان داریم که در بخشی از وظایف شوراها نیز به آن اشاره شده است؛ از سوی دیگر ورود دستگاه‌های قانون‌گذاری همچون مجلس شورای اسلامی به این موضوع بسیار خوب است و چنانچه شورا نیز از آن حمایت کند موجب تقویت موضع نمایندگان مجلس در این زمینه می‌شود.

نجفی افزود: برای مثال موضوع عدم‌حمل سلاح سرد که از سوی مجلس مطرح شد هم بین مردم و رسانه‌ها بازتاب بسیار خوبی داشت چرا که مردم را در این فضای ناامن دلگرم‌تر کرد.
علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز با تاکید بر افزایش ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی یادآور شد: در گذشته تعداد باشگاه‌های ورزشی که به کشتی اختصاص داشت بسیار زیاد بود چرا که در این اماکن روحیه پهلوانی و مردم‌دوستی بین جوانان بیشتر ترویج می‌شد ولی متأسفانه در حال حاضر بسیاری از باشگاه‌های کشتی تعطیل شده‌اند و درعوض باشگاه‌های بدنسازی 30 تا 40 برابر گذشته رشد کرده است.

بنا براین گزارش در سیصد و نودوسومین جلسه شورای شهر محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور داشت. وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برای شهرداری تهران به‌عنوان یک تکلیف شرعی است گفت: متأسفانه سوابق بروز جرم و جنایت در 18 سال گذشته، روند صعودی داشته که ریشه اکثر این جرایم نیز مباحث اقتصادی و سپس مسائل فرهنگی و اجتماعی است.وی افزود: افزایش طلاق، بیکاری، فساد پنهانی که در جامعه به‌وجود آمده، بروز خشونت در خانواده و رفتارهای خلاف اخلاق همه دست به دست هم داده تا جامعه امروز ما با ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها دست و پنجه نرم کند.

وی نیز تاکید کرد: موضوعات اجتماعی از این دست، هرقدر در رسانه‌ها منتشر شود به عمومی‌تر شدن این مسائل منجر می‌شود.شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به سوابقی که در نیروی انتظامی دارم بررسی موضوعات اجتماعی در شهرداری را به‌عنوان یک تکلیف شرعی می‌دانم.قالیباف تاکید کرد: با عدد و رقم ثابت می‌کنیم که کارنامه شهرداری و شورای شهر در زمینه مسائل اجتماعی کارنامه قابل‌قبول و قابل دفاعی بوده است.

کد خبر 142582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز