گروه شهری: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:

car

قانون معافیت پنج ساله معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر اگر هم برای خودروهای وارداتی مناسب باشد اما برای برخی خودروهای ساخت داخل که بعد از مدت کوتاهی دچار نقص می‌شوند و هنوز از کارخانه در نیامده آتش می‌گیرند، مناسب نیست.
به گزارش مهر، مرتضی طلایی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا در کشورهای دیگر هم وجود دارد، افزود: در این کشورها اراده قاطع برای حل این مشکل هم وجود دارد و همین امر باعث وضعیت روشن آنها در این عرصه شده اما باید بپذیریم این اراده در کشور ما وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل معضلات و درست کردن جامعه باید از اصلاح خودمان شروع کنیم، اظهار کرد: برای تحقق این هدف نیازمند اراده جمعی هستیم و امروزه هزینه‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی بسیاری را متحمل می‌شویم؛ چرا که می‌خواهیم مشکل را یک ارگان به تنهایی حل و فصل کند. نماینده شورای اسلامی شهر تهران معافیت پنج ساله خودروهای نو از مراجعه به مراکز معاینه فنی را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد:

امیدمی‌رود این قانون هر چه زودتر لغو شود. از سوی دیگر رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شورای شهر با تمام قدرت از طرح‌ها و برنامه‌هایی که در جهت بهبود کیفیت زندگی و محیط‌زیست اجرا می‌شود، دفاع خواهد کرد. معصومه ابتکار با تأکید بر اینکه نقش نمایندگان مجلس در تأمین قوانین و نقش دولت در تأمین امکانات و فراهم آوردن شرایط برای بهبود زندگی شهروندان کاملاً مشخص است، افزود:

شهروندان همانطور که استفاده از خودروی شخصی را برای خود حق می‌دانند، ایمن بودن آن را نیز باید برای جامعه حق بدانند. وی با تأکید بر اینکه ما عقب‌ماندگی‌هایی داریم از جمله اینکه هنوز کیفیت سوخت و نیز کیفیت خودروهایمان در حد استاندارد نیست، اعلام کرد:

باید در راه بهبود کیفیت زندگی شهروندان همه نهادها مشارکت داشته باشند و نباید مسئولیت را به گردن یک نهاد بیندازند. این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه تا وقتی مشکل کیفیت خودروها و سوخت مصرفی‌شان حل نشود نمی‌توان توقع رفع معضل آلودگی هوا را داشت، خاطرنشان کرد: وظیفه شورای شهر حمایت از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که سبب افزایش ایمنی خودروها و کاهش آلودگی هوا شود اما به تنهایی نمی‌توان موفق شد.

کد خبر 147206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز