یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران درباره درخواست اعضای شورا برای توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو گفت:

نباید در راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو دچار افراط و تفریط شویم.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در چهارصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نهم مهرماه، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین که امسال با پنجمین کنفرانس فلسطین مصادف بود را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد آن باشیم که نماز جمعه پیروزی را در قدس برگزار کنیم.

اولین موضوع مورد بررسی در این جلسه، گزارش عیسی شریفی، معاون امور مناطق شهرداری تهران درخصوص عملکرد و فعالیت‌های سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران بود که به‌دلیل عدم‌حضور وی و تأکید اعضای شورای شهر مبنی بر حضور او و ارائه گزارش، این موضوع به جلسه آینده موکول شد.

بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه ساماندهی و توسعه خطوط ویژه حرکت اتوبوس‌ها دیگر موضوع این جلسه بود که با تصویب اعضای شورای شهر از دستور جلسه خارج شد. خسرو دانشجو، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران درخصوص این دستور گفت:

«سابقه این طرح به سال 83 در شورای دوم برمی‌گردد و به‌دلیل آنکه این طرح با طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران همزمان شده و در آن طرح نیز تکالیف همه واحدها مشخص شد و اکنون نیز در حال پیگیری است، بررسی طرح مزبور موضوعیت ندارد و کمیسیون عمران پیشنهاد خارج شدن این طرح از دستور جلسه را دارد» که در نهایت خارج شدن این دستور به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

دیگر موضوع مورد بررسی، لایحه ساماندهی و ارتقای کیفیت محصولات قابل عرضه از طریق سازمان میادین میوه و تره‌بارشهرداری تهران بود که با تصویب اعضای شورا از دستور خارج شد. دانشجو در توضیح این موضوع گفت: «به‌دلیل آنکه این موضوع به‌صورت طرح با فوریت به شورای شهر ارائه شد و به تصویب رسید و همزمان به‌صورت موازی لایحه آن به‌صورت عادی از طرف شهرداری ارائه شده است، پیشنهاد کمیسیون از دستور خارج کردن این لایحه است» که در نهایت با تصویب اعضای شورای شهر از دستور جلسه خارج شد.

در ادامه جلسه حسابرس قانونی شورا ادامه گزارش خود درخصوص مدیریت شهرداری تهران در سال مالی 1387 را ارائه کرد. در ادامه،‌حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در رابطه با تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر گفت: درخواستی داشتیم مبنی بر اینکه هم‌اکنون که تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر در حال اجراست تمام ظرفیت آن را به‌خودروهای شخصی ندهیم و تمهیداتی اندیشیده شود که بخشی از آن به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد تا بعدا دوباره‌کاری نشود.

جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز که در جلسه حضور داشت در پاسخ به این پیشنهاد گفت: تونل نیایش و بزرگراه دوطبقه صدر دارای دو خط عبوری و یک خط اضطراری است که در جلسه مشترک با شهردار تهران تأکید شد از ظرفیت خط اضطراری برای حمل‌ونقل عمومی نیز استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خط اضطراری یک خط کامل است و از خطوط فشرده نیست بنابراین ما ظرفیت آن را داریم که در این محل شبکه حمل‌ونقل عمومی را در چارچوب خط تندرو که مصوب شورای شهر تهران است، پیاده‌سازی‌ کنیم. چمران نیز با اشاره به اینکه ما نباید دچار افراط و تفریط شویم‌، اظهار داشت: اینکه در این مسیر حتما باید خطوط تندرو دیده شود جای تردید دارد چرا که تونل دو خط دارد و نمی‌توان به آن خطی اضافه کرد پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که هدف ما از ساخت تونل و دو طبقه‌کردن بزرگراه صدر روان کردن تردد خودروهاست.

وی تأکید کرد: اگر تصمیم بر ایجاد خط ویژه برای تردد شبکه حمل‌ونقل عمومی است پس بهتر آن است که از همین ابتدا تمهیدات آن صورت گیرد. حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز درخصوص سؤال از شهردار تهران در رابطه با خرید زمین‌های چهاردانگه گفت: شهردار تهران در این خصوص دستورات خوبی داده‌اند اما باید جواب سؤال به‌صورت مکتوب به شورا ارسال شود.

کد خبر 147339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز