سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران نسبت به مطلب چاپ شده در روزنامه ایران مبنی بر اخلال یک شرکت وابسته به شهرداری در بازار سکه، اعتراض کردند، در همین حال رییس شورای شهر تهران اعضا را دعوت به آرامش کرد.

 به گزارش ایلنا در جلسه صبح امروز(سه شنبه 5 مهر 90) "حسن بیادی"، نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم، این اتهامات خلاف واقع و جوسازی‌ علیه مدیریت شهری است.

 وی افزود: شورا از مدیریت شهری جدا نیست و اگر تخلفی مطرح می‌شود همه باید در این زمینه پاسخگو باشیم.

 بیادی از سردبیر روزنامه ایران خواست تا مدارک خود را در این زمینه ارایه دهد، همچنین شرکت وابسته به شهرداری پاسخ‌های خود را در شورا مطرح سپس قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کند تا همانند هزار میلیارد تومان اختلاس تکلیفش نامشخص نباشد.

 در ادامه علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: همه ما خاطرات خوبی از روزنامه ایران داریم اسم این روزنامه مقدس است اما اینکه اتهامی ‌را به یک نهاد با 50 هزار پرسنل وارد کنند منطقی نیست.

 وی افزود: من موضوع را پیگیری کردم و میزان خرید سکه‌ها از سوی این نهاد 2 و نیم میلیارد بوده است که به طور مستقیم از بانک مرکزی و کارگشا خریداری شده است.

دبیر گفت: گمان نکنم اقتصاد ما آنقدر ضعیف باشد که با این رقم بیشتر ضعیف شود، چنین بحث‌هایی فقط حاشیه سازی است و ما باید سعی کنیم به سمت آرامش پیش برویم.

 چمران: اعضای شورای شهر آرامش داشته باشند

در ادامه بحث چاپ مطلب روزنامه ایران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران از اعضای شورا خواست که چنین موضوعاتی در شورا مطرح نشود چرا که نظام ما هم اکنون نیازمند آرامش است.

 وی ادامه داد: دوست نداشتم چنین موضوعی در شورا مطرح شود رسانه‌ها معمولا تاخت و تازهایی دارند؛ اگر می‌دانستم که قرار است اعضای شورا این موضوع را مطرح کنند از آنها خواهش می‌کردم که فضا را به این گونه مباحث اختصاص ندهند.

 به گفته چمران چنین موضوعاتی باید در قوه قضاییه مطرح شود: نمی‌توانیم پیش ازمحاکمه فردی را محکوم و یا تبرئه کنیم.

 رئیس شورای شهر تهران افزود:نظام ما هم اکنون نیازمند آرامش است و نباید چنین موضوعاتی را الم کنید چرا که به نفع نظام ما نیست.

 وی از رسانه‌های طرفدار مدیریت شهری خواست که مقابله به مثل نکنند و روزنامه همشهری عکس العمل مساوی در این حوزه نشان ندهد.

 وی ادامه داد: ما نیزاز روزنامه ایران می‌خواهیم مدارکی را که ادعا می‌کنند دارند به شورا ارایه دهند. ضمن آنکه شرکت جهان زیر مجموعه بانک شهر است و هیچ ارتباطی با شهرداری و شورای شهر ندارد و اگر خلافی صورت گرفته سازمان بازرسی باید ورود پیدا کند.

 در پایان صحبت‌های چمران، حمزه شکیب، احمد مسجد جامعی و مرتضی طلایی از اعضای دیگر شورای شهر تهران خواستند در این زمینه صحبت کنند که رئیس شورا مانع اظهار نظر آنها شد.

کد خبر 146834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز