گروه اجتماعی: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی 110 میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان درخواست کرده است.

ابوالقاسم مختاری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم زابل، در این باره گفت: این مبلغ برای ترمیم حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر سازمان تامین اجتماعی در 2 ماه پایانی سال جاری از سوی کمیسیون اجتماعی مطرح شده است.

وی افزود: نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی در تقاضای خود بر گنجاندن این مبلغ در متمم بودجه سال جاری تاکید دارند و سعی خواهند کرد تا 110 میلیارد ذکر شده حتما در متمم بودجه جای گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد 660 میلیاردی مورد نیاز برای ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزود:‌ با نزدیک شدن به پایان سال کمیسیون اجتماعی با این پیشنهاد سعی دارد تا بخشی از مشکلات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را برطرف کند، در واقع با این پیشنهاد مشکل افزایش حقوق بازنشستگان برای ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری حل می‌شود.

چندی پیش محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وعده حل مشکلات بازنشستگان را به سال آینده موکول کرد.

وی در سخنرانی خود میان گروهی از بازنشستگان گفت: نمایندگان مجلس حتما در بودجه سال آینده سهم مناسبی برای ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در نظر خواهند گرفت.

همان روز عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، بهترین راه برای حل مشکل بازنشستگان را سهام عدالت عنوان کرد.

از سوی دیگر بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز یکی از مناقشات جاری میان این سازمان و دولت است مصری در جمع خبرنگاران در اهواز تاکید کرده بود که پرداخت این بدهی‌ها از سوی دولت در اولویت نیست اما خبرها حاکی از آن است که دولت سعی دارد طی سال آینده بخش زیادی از بدهی‌اش را پرداخت کند هر چند این کار در سال جاری رخ نداد.

اما در صورتی که دولت تمام بدهی‌اش را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد این پرداخت هیچ ضمانتی بر ترمیم حقوق بازنشستگان نیست چرا که مسئولان سازمان معتقدند براساس قوانین حاکم هیچ وظیفه‌ای برای افزایش این چنینی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ندارند.

در شرایط کنونی اگر درخواست نمایندگان کمیسیون اجتماعی برای گنجاندن مبلغ 110 میلیارد تومانی در قانون متمم بودجه سال جاری پذیرفته شود مشکل بازنشستگان تنها برای 2 ماه پایانی سال حل خواهد شد و در صورت ثابت ماندن شرایط این گره کور راه خود را به روزهای سال آینده خواهد گشود.

کد خبر 13969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز