همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: دولت کنونی لبنان به ریاست نجیب میقاتی دولتی متعلق به یک حزب واحد نیست، چون اگر این چنین بود طی چند روز تشکیل می‌شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، جمعه شب در سخنانی درباره تشکیل دولت لبنان و نیز آخرین تحولات منطقه تاکید کرد: اظهارنظرها مبنی بر اینکه دولت کنونی دولت حزب الله لبنان است، واقعیت ندارد و این اظهارنظرها با هدف ایجاد تحریک طایفه‌ای و مذهبی مطرح می‌شود و همچنین اظهارنظرها مبنی بر اینکه حزب الله لبنان بر کشور تسلط یافته تنها با هدف تحریک طوایف دیگر صورت می‌گیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان در دولت جدید تنها دو وزیر دارد. دولت لبنان دولتی یکرنگ نیست، بلکه یک دولت ائتلاف ملی است که دربرگیرنده احزاب مختلف است.

سید حسن نصرالله پیش بینی کرد که هر چه سریع تر بیانیه‌ی وزارتی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مساله بیانیه وزارتی هرگز موجب مشکل نخواهد شد چرا که عملا میان گروه‌ها اعتماد متقابل وجود دارد و این مساله موجب ارائه بیانیه‌ی وزارتی می‌شود و دولت رای اعتماد مورد نظر را بدست می‌آورد و تمامی موانع را از بین می‌برد. ما یک تیم در دولت هستیم و در خصوص طرح‌هایی که در بیانیه‌ی وزارتی مطرح خواهد شد توافق نظر داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: دولت نجیب میقاتی 100 درصد دولتی لبنانی است و هیچ دخالت خارجی در تشکیل دولت وجود نداشته بلکه تنها مانع تراشی‌های خارجی در این خصوص وجود داشته است.

وی افزود: ما با تمام توانایی خود و هماهنگ با همکاری میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان و میقاتی تلاش خواهیم کرد تا دولتی موفق و در جهت خدمت به ملت داشته باشیم. اولویت دولت تلاش برای منافع کشور است و تمامی گروه‌های تشکیل دهنده دولت باید با هم همکاری کنند و مسائل زیادی وجود دارد که می‌توانیم آنها را محقق کنیم.

سید حسن نصرالله درباره‌ی صرف نظر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان از سهمش در یکی از پست‌های وزارتی گفت: گامی که نبیه بری برداشت و یکی از وزیران خود را حذف کرد در سطح ملی و شیعی بوده و این مساله فرصت کاملی برای تشکیل دولت ایجاد کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه عنوان داشت که ناتوانی رژیم صهیونیستی در نفوذ به زیرساخت‌های حزب الله لبنان موجب شد که اسرائیل از سازمان سیا کمک بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان از سه مورد جذب نیرو از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و نفوذ آن در حزب الله لبنان و شناسایی این افراد در حزب الله لبنان خبر داد و گفت: ما تنها با جاسوسی اسرائیل همانطور که شایع شده رو به رو نیستیم، بلکه براساس تحقیقات و دستاوردهایی که داشته‌ایم سه مورد جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را نیز داشته‌ایم. دو مورد از موارد جذب نیرو از سوی سیا از سوی افسرانی بوده که در چارچوب دیپلمات در سفارت آمریکا فعالیت می‌کردند که برای ما مشخص شد که سفارت آمریکا در لبنان لانه جاسوسی است.

وی گفت: روابط سومین جاسوس با سیا نیز ثابت شده است. نام یکی از این جاسوسان "أ. ب" است که پنج ماه پیش از سوی افسر سازمان سیا جذب شد و به داشتن رابطه با سیا اعتراف کرد. جاسوس دوم "م.ح" است که از مدتی قبل‌تر از سوی سیا جذب شده و اعتراف کرده بود که با سیا همکاری کرده است و جاسوس سوم "م.ع" است که برای ما ثابت شده که با یک گروه خارجی ارتباط امنیتی داشته اما همچنان در این خصوص در حال بررسی هستیم و می‌خواهیم ببینیم که این گروه خارجی سیا بوده یا یک سازمان اطلاعاتی اروپا یا اسرائیل.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: براساس آنچه که ارائه شده در خصوص این سه جاسوس ما اعلام می‌کنیم که شجاعت این را داریم که واقعیت را بگوییم. در حالی که برخی رسانه‌های عربی به این حد رسیدند که از 100 جاسوس صحبت می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این افراد در حد فرماندهی یا یک شخصیت دینی برجسته یا یکی از نزدیکان به دبیرکل نیستند و هیچ ارتباطی با جبهه یا یگان‌های نظامی حساس یا یگان‌های موشکی که آمریکا و اسرائیل سعی در جمع آوری اطلاعات در مورد آن داشتند، نداشتند و هیچ یک از این جاسوسان اطلاعات حساسی در اختیار ندارند که بتوانند به زیرساخت‌های مقاومت ضربه بزنند.

وی افزود: آنها اصلا مسئولیت حساسی در این زمینه ندارند و هیچ یک از این سه متهم با مساله ترور عماد مغنیه، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان ارتباطی ندارند و همچنین هیچ یک از این متهمان با پرونده دادگاه بین المللی ویژه لبنان نیز ارتباط ندارند.

دبیرکل حزب الله لبنان در مورد ارزیابی اوضاع امنیتی لبنان خاطرنشان کرد: مشخص است که اسرائیل از نفوذ در حزب الله لبنان ناتوان است و سیستم‌های امنیتی اسرائیل در لبنان ضربات سختی را متحمل شدند و به سیا پناه بردند. به ویژه اینکه افسر سیا مورد حمایت بوده و کاملا در رفت و آمدش از حمایت اسرائیل برخوردار بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که از این افراد خواسته شده به نفع آمریکا نبوده و تنها جزئیات نظامی و امنیتی بوده که برای اسرائیل مهم بوده تا در هر جنگی و یا در هر توطئه چینی علیه مقاومت یا رهبران و کادر آن استفاده شود و این مساله نشان می‌دهد که سازمان سیا در جهت خدمت به بخش‌های امنیتی اسرائیل است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مهمترین مساله این است که سازمان امنیتی در حزب الله توانست این افراد را شناسایی کند. ما وارد مرحله جدیدی شدیم به طوری که پیش‌تر در رویارویی با دشمن اسرائیلی بودیم، اما امروز هدف مستقیم سازمان اطلاعات آمریکا هستیم به طوری‌که ما را در برابر مرحله جدیدی از جنگ‌های امنیتی قرار می‌دهد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما باید بدانیم که مقاومت از سوی سازمان‌های اطلاعاتی عربی و غربی و موساد همواره مورد هدف است. ما مقاومت خود را باید بیش از هر زمانی تقویت کنیم و تمامی تلاش‌های امنیتی آمریکا و دیگر کشورها را خنثی کنیم. مقاومت همواره باید پایدار باشد و پیروزی‌های بیشتری را کسب کند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به رزمایش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: زمانی که اسرائیل به لحظه‌ای برسد که بفهمد نیازمند تغییر معادله‌ها در منطقه است، احتمالا دست به جنگ خواهد زد لذا ما باید هشیار باشیم. اسرائیل ماهیت خصمانه دارد و زمانی که خود را آماده می‌کند ما باید هشیار باشیم. مقاومت همواره موجب شده اسرائیل برای هرگونه تصمیم گیری برای جنگ 1000 بار فکر کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اسرائیل همواره می‌خواهد جنگ را شروع کند، اما امروز اعتراف می‌کند که قادر به پایان دادن جنگ‌ها نیست، لذا در جبهه داخلی مانور برگزار می‌کند و از سناریوهای جنگ چند ماهه صحبت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش اخیر به منزله اذعان اسرائیل به عدم توانایی‌اش جهت تصمیم گیری سریع است. همچنین این رزمایش نشان می‌دهد که اسرائیل اذعان کرده است که تمامی بخش‌های آن با تهدید رو به روست و نمی‌تواند از اسرائیل حفاظت کند و دشمن در حمایت از جبهه داخلی از نظر نظامی توانمندی خود را از دست داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: این رزمایش اذعان قاطع اسرائیل به این است که جبهه داخلی همواره جزئی از هر جنگی در آینده است. تمام رزمایش‌های اسرائیل در نتیجه‌ی شکست‌هایش است و مانور اخیر، پنجمین مانور اسرائیل از زمان جنگ ژوئیه است و نشان دهنده تحولی در عقیده امنیتی و مبارزاتی و نیز تحولی زیرساختی برای رژیم اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص مسائل منطقه نیز عنوان داشت: در جهان عرب کسانی هستند که علیه مقاومت در نوار غزه توطئه چینی می‌کنند و از آن به لحاظ مالی و سیاسی انتقاد می‌نمایند و وجهه‌ی آن را خدشه دار می‌کنند، اما باید همانند دستی واحد در جهت تعالی مقاومت تلاش کنند. همچنین این افراد در قبال مقاومت لبنان نیز این گونه عمل می‌کنند و صدها میلیون دلار را صرف خدشه دار کردن وجهه مقاومت می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران از نظر اسرائیل یک نگرانی واقعی است و همواره موجب رعب و وحشت موجودیت اسرائیل است و از این رو افرادی در جهان عرب و اسلام هستند که علیه ایران در خدمت به اسرائیل و دفاع از منافع آن دست به شیطنت می‌زنند.

سید حسن نصرالله به مساله‌ی مردم بحرین اشاره کرد و گفت: ما در سایه سکوت بین المللی هیچ چشم اندازی را در قبال مساله بحرین نمی‌بینیم، اما به هر حال باید در راستای حمایت از شیعیان بحرین تلاش کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها در لبنان زمانی که دولت تشکیل نشده بود، می‌گفتند که سوریه مانع تشکیل دولت می‌شود و ایران نیز همین طور. آنها سوریه و لبنان را متهم می‌کردند و زمانی که دولت تشکیل شد، گفتند که تصمیم تشکیل دولت را این کشورها صادر کردند. این افراد تنها با کینه رفتار می‌کنند و اصلا نگرش سیاسی واقعی ندارند. در واقع این یک افتراء و ظلم است. من می‌دانم که برادران ما در سوریه تشکیل دولت را به نفع خود می‌دانند و آن را همانند لبنانی‌ها در جهت منافع ملی لبنانی‌ها می‌دانند.

سید حسن نصرالله درباره سوریه خاطرنشان کرد: زمانی که ما صحبتی می‌کنیم براساس نتیجه گیری‌های‌مان است. این حق دیگران است که از دیدگاه ما و مواضع ما انتقاد کنند و این حق ماست که با آنها اختلاف نظر داشته باشیم یا آنها را نصیحت کنیم. این وظیفه ماست که برخی دوستان مسلمانمان را در منطقه نصیحت کنیم. یک نظام عربی مقاوم و بازدارنده در منطقه وجود دارد که آن سوریه است.

وی گفت: سازمان‌های عربی مختلفی هستند که موضع سیاسی خوبی دارند، اما سوریه همواره در سطح جهان عرب نظام مقاومی بوده است و همواره با توطئه‌های تقسیم و اعمال فشارهای بین المللی رو به رو بوده و همواره مقاومت کرده است.

در راس نظام سوریه بشار اسد رئیس جمهوری آن قرار دارد که اعلام کرده است آماده اصلاحات است و باید گام‌های اصلاحی را آغاز کند و در جهت اصلاح قانون احزاب، قانون رسانه‌ها و مانند آن گام بردارد و تاکنون دو دستور عفو عمومی را صادر کرده است.

سید حسن نصرالله افزود: شما می‌توانید به اوضاع بحرین نگاه کنید. مردم در تظاهراتی مسالمت آمیز به خیابان‌ها می‌آیند، اما کشته و زخمی می‌شوند در حالی که نه تفنگی در دست دارند نه نارنجکی. بسیاری از آنها به زندان می‌روند. رهبران مخالفان در زندان هستند و دولت بحرین دعوت به مذاکره می‌کند و در روز بعد آنها را به حبس ابد محکوم می‌کند. این ظلم بزرگی است در حالی که در سوریه بشار اسد کسانی را که سلاح حمل می‌کردند، مورد عفو عمومی قرار داد و دعوت به مذاکره کرد و گام‌های جدی را در اصلاحات آغاز کرده است. من به شما می‌گویم هر آنچه که برادرانمان در سوریه انجام دادند، مورد قبول جامعه جهانی و حتی برخی کشورهای عربی و برخی گروه‌ها که خود را مخالفان سوریه می‌دانند، نبوده است. ما براساس یک دیدگاه استراتژیک و قومی صحبت می‌کنیم و معتقدیم که همدستی و تلاش برای سقوط این نظام مقاوم در سوریه وجود دارد که در جهت خدمت به منافع اسرائیل و آمریکا و در جهت طرح تسلط آمریکا و اسرائیل بر منطقه است. من با تمام شجاعت بار دیگر از ملت سوریه می‌خواهم که به وقایع منطقه توجه داشته باشند و بدانند که سوریه مورد هدف است.

کد خبر 138601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز