جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای حقوق بشر سازمان ملل وخیم تر شدن وضعیت در لیبی را محکوم کرد.

جلسه شورای حقوق بشر در ژنو

خبرگزاری اتریش از ژنو گزارش داد، در قطعنامه‌ای که روز جمعه به تصویب رسید، این مجمع اعلام کرد تعدادی از موارد نقض حقوق بنیادین مردم را می توان جزء جنایت علیه بشریت در لیبی قلمداد کرد.

در متن قطعنامه از وقوع "نقض نظام مند حقوق بشر، به ویژه اعمال خشونت کورکورانه علیه غیرنظامیان، اعدام‌های دسته جمعی، ربایش و بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و همچنین مواردی از تجاوز جنسی به زنان و کودکان" خبر داده شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل از مسئولان در طرابلس خواست بدون فوت وقت هر گونه اقدام خشونت آمیز دیگری را کنار گذارند و به جای آن از جمعیت غیرنظامی حفاظت کنند، زندانیان بی‌گناه را آزاد کرده و اجازه دسترسی سازمان‌های بشردوستانه را به این کشور بدهند.

شورای حقوق بشر همچنین ماموریت کمیسیون بین المللی که مشغول بررسی موارد نقض حقوق جنگ در لیبی است را تمدید کرد. این کمیسیون قرار است به شورا درباره تحولات در مناطق بحران زده در جلسه بعدی که ماه سپتامبر برگزار می شود، گزارش دهد.

متن این قطعنامه را اردن پیشنهاد داده بود و با وجود ملاحظات کشورهای آمریکای لاتین عضو شورا بدون رای گیری به تصویب رسید. از جمله این کشورها کوبا بود که از پیامدهای حملات ناتو به لیبی ابراز تاسف کرد.

کد خبر 137802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز