چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان مراحل تحقیقات درباره عملکرد ارتش این رژیم در جریان جنگ علیه ملت لبنان ،از سمت خود استعفا داد.

بی.بی.سی به نقل از رادیو رژیم صهیونیتستی گزارش داد:ژنرال دان هالوتس گفت:با اتمام تحقیقات درباره عملکرد ارتش در جریان جنگ 34 روزه تصمیم به استعفا گرفته‌ام .هالوتس افزود:با محو شدن طنین جنگ، فکر می‌کنم باید به مسوولیت خود عمل کرده و استعفا دهم .

علاوه بر تحقیقات از ارتش تحقیقات دیگری نیز درباره عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 34 روزه لبنان انجام خواهد شد.

تحقیقات اخیر از ارتش رژیم اشغالگر قدس به دلیل شکست نظامی وسیاسی این رژیم در جنگ 34 روزه در برابر حزب الله انجام گرفته بود.این شکست بزرگ انتقادات بسیاری را در سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی بر انگیخته است.

ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف در طراحی عملیات نظامی ،ضعف در تعیین استراتژی و ضعف در اجرای عملیات نظامی به شدت از سوی منتقدان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

به ویژه ژنرال دان هالوتس ، که از هم اکنون وی را می‌توان رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نامید ، متهم به اتکای پیش از حد به عملیات نیروی هوایی وتاخیر در اعزام نیروی زمینی شده است.البته در زمان اعرام نیروی زمینی نیز گفته می‌شد نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خوبی تجهیز نشده‌اند.

جنگ 34 روزه

در ماه ژوییه سال 2006 پس از آن‌که حزب الله، در یک حمله فرامرزی دو سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را اسیر کرد، ارتش رژیم اشغالگر قدس دست به عملیات نظامی گسترده ای علیه این حزب و ملت لبنان زد.

اما رژیم صهیونیستی تا زمان برقراری آتش بسی که در ماه اوت به نبردها پایان داد موفق به آزاد کردن سربازانش یا غلبه بر حزب‌الله نشد.
صد و شانزده سرباز ارتش این رژیم در آن جنگ کشته شدند. همچنین 43 غیرنظامی ساکن شهر‌ها وشهرک‌های صهیونیست نشین در اثر شلیک 4 هزار راکت از سوی حزب‌الله جان باختند.

در مقابل حدود هزار لبنانی که اغلب غیرنظامی بودند در بمباران وسیع و حمله زمینی به جنوب لبنان کشته شدند.

در جنگ 34 روزه خسارات زیادی به زیر ساخت‌های اقتصادی لبنان وارد شد.

کد خبر 13559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز