همشهری آنلاین: صدها فلسطینی با در معرض خطر قرار دادن زندگی خود با تشکیل حلقه انسانی از حمله هوایی نظامیان صهیونیست به ساختمانی در غزه که یک مبارز فلسطینی در آن سکونت داشت، جلوگیری کردند.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین از غزه گزارش کرد، یک سخنگوی نظامیان صهیونیست اعلام کرد نیروی هوایی این رژیم قرار بود شب گذشته ساختمانی را در جبلیه واقع در نوار غزه که یکی از اعضای کمیته مقاومت ملی در آن ساکن بود، بمباران کنند.

وی ادعا کرد، برای آن که از قربانی شدن غیرنظامیان جلوگیری شود، ارتش رژیم صهیونیستی اندکی پیش از انجام این حمله به ساکنان این منطقه هشدار حمله داد.

بنا به اعلام شاهدان عینی فلسطینی، بدین ترتیب بود که صدها تن از همسایگان این مبارز فلسطینی این ساختمان را احاطه کردند تا اعتراض‌شان را به این حمله ابراز کنند.

بسیاری از این افراد به درون این ساختمان رفتند، برخی دیگر نیز بر روی بام این ساختمان ایستادند و شعار "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" سر دادند.

یکی از اعضای ارشد حماس رهبری این اقدام اعتراض‌آمیز غیرمعمول را هدایت می‌کرد و تصاویر این تجمع نیز به صورت زنده از تلویزیون فلسطین پخش می‌شد.

پس از این تجمع اعتراض‌آمیز کمیته مقاومت ملی فلسطین از فلسطینی‌ها خواست با انجام اقدامات مشابه و تشکیل سپر انسانی از انجام حملات هوایی از پیش اعلام شده صهیونیست‌ها جلوگیری کنند.

سخنگوی نظامیان صهیونیست گفت: طرح حمله به دلیل آن که افراد بسیاری در محل بودند، لغو شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بارها به بهانه وجود مبارزان فلسطینی به برخی ساختمان‌ها حمله هوایی کرده است. در بیشتر موارد انجام این حملات از ساکنان این ساختمان‌ها خواسته می‌شود محل را ترک کنند.

رژیم صهیونیستی مرگ‌بارترین حملاتش را به غیرنظامیان فلسطینی در بیت حانون مرتکب شد که اعتراض شدید جامعه بین المللی را برانگیخت. در جریان این حمله که هشتم نوامبر انجام شد، 19 تن به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی سپس اشتباه فنی را عامل بروز این رسوایی توصیف و از انجام این جنایت ابراز تاسف کرد.

کد خبر 8745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز