گروه بین‌الملل: دولت لبنان در پی حوادث اخیر در این کشور و ترور وزیر صنایع، نسبت به وقوع کودتا در این کشور هشدار داد.

احمد فتفت سرپرست وزارت کشور لبنان در گفت‌و‌گو با روزنامه البیان چاپ امارات با بیان اینکه به پیرجمیل در خصوص احتمال ترور او هشدار داده بود گفت که خطر کودتا در کمین دولت لبنان است. فتفت در این مصاحبه مدعی شد که سه هفته قبل از ترور جمیل به او و تعدادی دیگر از وزرا در خصوص احتمال ترور آنها هشدار داده بود.

همزمان با انتشار این خبر روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن از مصاحبه با ابو زینب، از اعضای دفتر سیاسی جنبش حزب‌الله این خبر را درآورد که حزب‌الله گام‌هایی را در جهت بر‌اندازی دولت لبنان برمی‌دارد. وی در این مصاحبه گفت تظاهراتی را که حزب‌الله وعده داده بود برگزار خواهد شد و حزب‌الله طی چند هفته آینده به اهداف سیاسی مورد نظر خود خواهد رسید.

از سوی دیگر دتلف ملیس، رئیس سابق کمیته بین‌المللی تحقیق در باره ترور رفیق حریری دیروز مدعی شد که انگیزه اصلی  ترور پیرجمیل سرنگونی دولت فعلی لبنان بوده است. وی مدعی شد مخالفان نمی‌خواهند این دادگاه تشکیل شود.

در همین حال حسن نصر‌الله دبیرکل جنبش حزب‌الله و نبیه بری، رئیس مجلس و رهبر جنبش امل در یک بیانیه مشترک دولت سینیوره را مسئول بحران جاری در لبنان خوانده و اعلام داشتند که برای سرنگونی دولت تظاهراتی را که از پیش وعده داده بودند به زودی برگزار خواهند کرد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که مقاومت لبنان و جریان‌های سیاسی همراه با آن موافق برگزاری دادگاه بین‌المللی در مورد ترور رفیق حریری هستند.

در پی ترور پیر جمیل گروه‌های مخالف حزب‌الله مدعی شدند که این ترور از سوی هواداران سوریه و برای عقب انداختن یا منتفی کردن دادگاه بین‌المللی برای متهمان ترور حریری صورت گرفته است.

کد خبر 9364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز