دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی سوئیسی به نام ABB روباتی شبه انسانی به نام فریدا را رونمایی کرده است که می‌تواند نمایانگر نسل جدید روبات‌های کارخانه‌ای باشد و به زودی جایگزین کارگران کارخانه‌های محصولات الکترونیکی شود

روبات کارگر

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدا که با هدف استفاده در خط تولید کارخانه‌ها طراحی و ساخته شده است می‌تواند از بازوهای شبه انسانی خود برای به دست گرفتن و تغییر دادن اجسام مختلف استفاده کند. این روبات اولین نوع از نسل جدیدی از روبات‌های تولیدی است که سبک وزن تر بوده و نسبت به روبات‌های قدیمی از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و ارزان قیمت تر هستند.

فریدا می‌تواند به راحتی جایگزین کارگرهای انسانی شود. روبات‌های معمولی صنعتی ابعادی بزرگ داشته، گران قیمت هستند و همسان کردن آنها با روند تولید کارخانه‌ای بسیار دشوار است. برنامه ریزی مجدد این روبات‌ها نیز کاری بسیار دشوار است و نمی توانند به راحتی در کنار انسان ها به فعالیت خود ادامه دهند.

در مقابل فریدا سبک وزن و یکپارچه بوده و یک نفر می تواند به راحتی آن را با استفاده از دستگیره‌ای که در بالای این روبات نصب شده است بلند کرده و حمل کند. همچنین برای هرچه ایمن تر کردن این روبات موتورهای فریدا از قدرت رانشی محدودی برخوردار هستند و لایه‌ای نرم و ایمن سرتاسر بدن آن را پوشانده است.

 شرکت ABB امیدوار است در آینده بتواند با استفاده از روبات‌های فریدا در صنعت الکترونیک سیستم‌های خودکارتر، مکانیزه تر و پر سرعت تر را جایگزین خطوط تولید انسانی سازد.

کد خبر 133309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز