لندن: وزارت دفاع انگلیس به افشای اشتباه اسناد محرمانه زیر‌دریایی‌های اتمی این کشور در اینترنت اعتراف کرد.

internet

این اسناد در سایت پارلمان انگلیس در دسترس کاربران قرار گرفته بود که گفته می‌شود افراد زیادی توانسته‌اند این اسناد را دانلود کنند. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بخش‌های مهم این اسناد را حذف کرده بود اما به علت بروز یک اشکال فنی، کاربران می توانستند با کپی‌کردن این اسناد، به اصل آن دست پیدا کنند. این اسناد محرمانه نشان می دهند که در هنگام بروز حوادث فاجعه‌بار، این زیردریایی‌های اتمی به چه شکل با شرایط اضطراری مقابله می کنند. همچنین به نحوه مراقبت آمریکا از زیردریایی‌های اتمی انگلیس اشاره شده است. گروهی از نمایندگان پارلمان این اشتباه را فاجعه‌بار خوانده‌اند.

جام جهانی صندلی‌رانی

برلین: سومین دوره جام‌جهانی صندلی‌رانی با حضور صدها نفر در آلمان برگزار شد و نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در این مسابقات شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف با سوار‌شدن بر صندلی‌های چرخدار خود در مسابقه سرعت شرکت کردند. این رقابت در یک مسیر دارای شیب تند برگزار شد و در نهایت شرکت‌کنندگان کشور لوکزامبورگ توانستند مقام نخست را از آن خود کنند. علاوه بر مسابقه سرعت، گروهی از شرکت‌کنندگان هم به اجرای حرکات شگفت انگیز با صندلی‌های چرخدار خود پرداختند. به‌خاطر حوادثی که در سال‌های گذشته در جریان این رقابت اتفاق افتاده بود استفاده از کلاه ایمنی و دیگر وسایل ایمنی مانند زانوبند برای شرکت‌کنندگان الزامی بود.

کوچک‌ترین کتابخانه جهان

بوداپست: مردی در مجارستان با جمع‌آوری هزاران کتاب،کوچک‌ترین کتابخانه جهان را در اختیار دارد. آقای جوزف تاری جمع‌آوری این کتاب‌های بسیار کوچک را از سال 1972‌آغاز کرده است و اکنون به مجموعه کتاب‌هایش بسیار افتخار می‌کند.کوچک‌ترین کتاب چاپی جهان که ابعادش 2.9 در3.2 میلی‌متر است هم یکی از کتاب‌های این کتابخانه مینیاتوری را تشکیل می‌دهد. آقای تاری پیش از این صاحب یک چاپخانه بوده و به همین خاطر از سال‌ها پیش علاقه فراوانی به جمع‌آوری آثار چاپی نفیس و کمیاب داشته است. در این کتابخانه علاوه بر 4‌هزار و 500‌کتاب، 15‌روزنامه کوچک هم وجود دارند که کوچک‌ترین نمونه آن ابعادش 19‌در 26‌میلی‌متر است.

اعضای مصنوعی برای یخ‌نوردی

لندن: یک ورزشکار معلول انگلیسی با استفاده از 2 دست مصنوعی ویژه باردیگر برای یخ‌نوردی تلاش می‌کند. استفان بال،54‌ساله چند سال پیش در یک حادثه از ارتفاع بیش از 600‌متر سقوط کرد و در توفان نیز گرفتار شد. به‌خاطر گرفتار‌شدن در چنین شرایطی پزشکان پس از انتقال او به بیمارستان مجبور شدند دست چپ و انگشتان دست راست این مرد را قطع کنند. آقای بال هر چند در ابتدا بسیار به زندگی نا‌امید بود اما پس از مدتی تصمیم گرفت بار دیگر به ورزش مورد علاقه خود باز گردد. اکنون یک شرکت توانسته ‌است برای این مرد دست‌های مصنوعی ویژه‌ای به عنوان ابزار یخ‌نوردی طراحی کرده و بسازد. یخ‌نوردی یکی از شاخه‌های کوهنوردی است که به 2بخش صعود از یخچال‌ها و دیوارهای یخی تقسیم می‌شود.

کد خبر 132616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز