نیویورک: نتایج آمارگیری در شهر نیویورک نشان می‌دهد که مسیر حرکت بیشتر مسافران تاکسی‌های این شهر از محله‌هایی جرم‌خیز عبور می‌کند.

taxi

همین مسئله باعث شده تا بسیاری از رانندگان تاکسی‌‌ خود را به جلیقه‌های ضدگلوله مجهز کنند. البته سازمان تاکسیرانی این شهر هم به توزیع جلیقه‌های ضدگلوله بین رانندگان تاکسی از امروز اقدام کرده است. قیمت هریک از این جلیقه‌ها حدود 400دلار اعلام شده است. سازمان تاکسیرانی اعلام کرده که نیروهای امنیتی شهر باید تدارک بیشتری را برای حفظ جان رانندگان در نظر بگیرند. گفتنی است تاکنون تعدادی از راننده‌هایی که به این محله‌ها رفت‌وآمد ‌کرده‌اند کشته یا مجروح شده‌اند. همچنین این نتایج نشان می‌دهد بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند به این محله‌ها بروند از دادن کرایه امتناع می‌کنند.

شکفتن بزرگ‌ترین گل جهان

بازل: بزرگترین گل جهان در باغ گیاه‌شناسی شهر بازل سوئیس شکفت. این گل بیش از 2متر ارتفاع دارد و از نوع گیاهان استوایی است. این گیاه بیشتر در جنگل‌های سوماترای اندونزی رشد می‌کند. گیاه‌شناسان شهر بازل هنگامی که متوجه شدند نسل این گیاه در حال انقراض است با تلاش خود، توانستند بزرگترین نوع آن‌را پرورش دهند. جالب اینجاست که هنگام شکفتن این گیاه‌نادر حدود 10هزار نفر در حالی حضور داشتند که گفته می‌شد بوی متعفنی دارد. البته این بو باعث فرار حشرات از اطراف این گیاه می‌شود. آخرین نمونه بزرگ این گل 75سال پیش بازهم در سوئیس شکفته شده بود. با وجود اینکه این گل در حال‌حاضر بزرگترین نمونه آن در جهان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه مورد نظر تا ارتفاع3 متر هم می‌تواند رشد کند.

سارق چسبیده به دیوار

لیائونینگ: ماموران آتش‌نشانی چین پس از نجات مردی که ساعت‌ها به دیوار یک‌ساختمان چسبیده بود متوجه شدند که با یک‌سارق طرف هستند. ماموران آتش‌نشانی استان لیائونینگ چین پس از اطلاع اهالی محل برای نجات این مرد اعزام شدند و وی را با سختی تمام به داخل یکی از طبقات ساختمان کشیدند. آنها ابتدا گمان می‌کردند که این فرد برای خودکشی دست به چنین اقدامی زده و به‌همین دلیل گزارش‌های خود را به پلیس منطقه اعلام کردند. پلیس اما در بررسی‌ دوربین‌های مداربسته ساختمان متوجه شد که وی یک‌سارق بوده و زمانی که قصد داشته از پنجره یکی از واحدهای طبقه چهارم به واحد دیگری در طبقه پنجم برود با خطر سقوط روبه‌رو شده است. این سارق که شب تا صبح را در این مکان گذرانده بود پس نجات، توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شد.

فسیل حشراتی با قدمت 20میلیون سال

لیما: دانشمندان یک‌موزه دیرینه‌شناسی در پرو در حال انجام تحقیقات روی ‌‌‌سنگ‌های کهربایی قدیمی بودند که با فسیل حشراتی با قدمت 20میلیون سال برخورد کردند. با این توصیف این حشرات در زمان دایناسورهای زندگی می‌کرد‌ه‌اند و با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که زمان حیات گونه آنها تا پیش از عصر یخبندان یعنی حدود 3میلیون سال قبل بوده است.البته تیم تحقیقاتی گفته است که این سنگ‌ها همچنین حاوی هاگ‌ها، گرده‌های گل و حتی یک‌قطره خون و باقیمانده موی یک‌جونده پستاندار نیز هستند. برخی از این حشرات شباهت زیادی به عنکبوت دارند و این نشان از قدمت زندگی خانواده عنکبوت‌ها دارد. البته نمونه‌ حشرات دیگری هم در این فسیل کشف شده‌اند.

کد خبر 133302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز