هنگ‌کنگ: شرکت‌های هوایی هنگ‌کنگ تصمیم گرفته‌اند که به خدمه پرواز خود فنون کونگ‌فو را آموزش دهند.

 در برنامه در نظر گرفته شده در این رابطه همه خدمه پروازی باید در کلاس‌های آموزش این رشته رزمی شرکت کنند و بتوانند نمره لازم را از استادان خود بگیرند. مسئولان شرکت‌های هواپیمایی عقیده دارند که این مسئله علاوه بر بالا بردن آمادگی جسمی کارکنان، به آنها در موقعیت اضطراری کمک شایانی خواهد کرد. خدمه پروازی در طول فعالیت خود ممکن است با موقعیت‌های خطرناکی روبه‌رو شوند و گفته می‌شود آموزش کونگ فو به آنها می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. به گفته مقام‌های هنگ‌کنگی، کارکنان آنها آموزش‌های ویژه‌ای برای واکنش در موقعیت‌هایی مانند اقدام برای هواپیماربایی می‌بینند.

شلوار رباتی برای معلولان قطع‌نخاع

لندن: یک شرکت به‌تازگی دستگاهی را طراحی کرده و ساخته است که به معلولان قطع‌نخاع توانایی حرکت می‌دهد. معلولان با کمک این اسکلت‌مصنوعی خارجی که به شلوار رباتیک مشهور شده است می توانند بایستند، راه بروند و حتی از پله‌ها بالا بروند. مهندس طراح این دستگاه می‌گوید: هر چند این دستگاه کمک فراوانی به حرکت افراد معلول می‌کند اما هنوز باید از عصا برای حفظ تعادل استفاده شود. کنترل این شلوار رباتی که قرار است با نام تجاری «ری‌واک» به بازار عرضه شود به وسیله دکمه‌های طراحی شده روی کمر صورت می‌گیرد و فرد می‌تواند نوع حرکت مورد نیاز خود مانند راه رفتن، ایستادن یا نشستن را انتخاب کند. پیش‌بینی می‌شود که قیمت این دستگاه 45‌هزار یورو تعیین شود.

جنجال اسباب‌بازی‌های فشنگی

رم: فروش اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از فشنگ جنگی در ایتالیا این روزها حسابی جنجالی شده است. قضیه از این قرار است که به‌تازگی فروشگاهی در این کشور اقدام به فروش اسباب‌بازی‌های دکوری کرده که همگی آنها با گلوله‌های اسلحه‌های مختلف از جمله کلاشینکف ساخته شده‌اند. هر کدام از این اسباب‌بازی‌ها که به شکل تانک، هواپیما و تیربار ساخته شده‌اند به قیمت10‌یورو به فروش می‌رسند و به گفته ماموران پلیس، خلافکاران به راحتی قادر به استفاده از گلوله‌های جنگی آن هستند. ماموران پلیس ایتالیا صاحب چینی این فروشگاه را دستگیر کرده‌اند و اکنون به دنبال تولید‌کننده آن هستند. به‌گفته مسئولان، بازی کودکان با این اسباب‌بازی‌های خطرناک می‌تواند مرگ آنها را رقم بزند.

شهربازی برای سنجش شجاعت

لندن: 16‌کشیش انگلیسی برای سنجش شجاعت خود در اقدامی عجیب و غریب به یک شهربازی در این کشور رفتند. در حالی که بیشتر مردم از حضور این افراد شگفت‌زده شده بودند این کشیش‌ها به صورت گروهی از ترسناک‌ترین وسایل این شهربازی استفاده کردند اما در نهایت تعداد کمی از آنها طاقت ادامه کار را داشتند . تعدادی از کشیش‌ها سن بالایی داشتند و مسئولان شهربازی فقط پس از معاینه سرپایی و گرفتن تعهد حاضر شدند مجوز سوار شدن آنها به برخی از دستگاه‌ها را صادر کنند. گفته می‌شود حضور این افراد بخشی از برنامه بهبود چهره کشیش‌ها در آن کشور بوده است.البته بسیاری از رسانه‌ها از این ماجراجویی انتقاد کرده‌اند..

کد خبر 132987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز