لندن: تحقیقات جدید نشان داده است که بسیاری از مردها با وجود داشتن اضافه‌وزن به این مسئله توجهی نمی‌کنند و همچنان به برنامه غذایی غیر‌سالم خود ادامه می‌دهند.

به گفته پزشکان با وجود اینکه چاقی‌مفرط یکی از عوامل اصلی بالا رفتن میزان مرگ‌و‌میر است مردها بسیار کمتر از زنان به این موضوع توجه می‌کنند. بر اساس این تحقیق گروهی از مردان تصور می‌کنند که چاقی مشکلی است که فقط زن‌ها باید با آن دست و پنجه نرم کنند و این مسئله آنقدر برایشان اهمیت ندارد که بخواهند برای آن ذهن‌شان را درگیر کنند. این در حالی است که مردان بسیار بیشتر از زنان از اضافه‌وزن و یا چاقی مفرط رنج می‌برند و به‌همین خاطر بی‌توجهی آنها به این مسئله می‌تواند خطرات مرگباری به‌دنبال داشته باشد.

فروش کپسول فضایی در حراجی

نیویورک: تاجری روس در یک حراجی توانست یک کپسول فضایی تاریخی را برای بازگرداندن به کشورش به قیمت حدود 3‌میلیون دلار خریداری کند. مسئولان حراجی ساتبی در نیویورک اعلام کرده‌اند یوگنی‌یورشنکو این کپسول‌ فضایی را خریداری کرده است و به خاطر آنکه می‌تواند پس از سال‌ها آن را برای نمایش عمومی به کشورش برگرداند بسیار خوشحال است. کپسول وستوک 3KA-2 ‌یکی از نخستین فضاپیماها به حساب می‌آید که پس از فروپاشی شوروی سابق به دست مجموعه‌داران در کشورهای غربی افتاده بود. این حراجی به مناسبت پنجاهمین سالگرد نخستین سفر فضایی انسان، توسط یوری گاگارین، فضانورد روس انجام شد.

رنگ‌کردن گله برای جلوگیری از سرقت

لندن: یک مرد در انگلیس همه گوسفندهای گله خود را رنگ نارنجی زد تا از سرقت آنها جلوگیری کند. جان‌هرد می‌گوید سرقت گوسفند در منطقه زندگی او و خانواده‌اش بسیار شایع است و او با رنگ‌کردن گوسفندهایش و متمایز‌کردن آنها تلاش کرده که این مشکل را حل کند. وی می‌گوید: رنگ نارنجی به خاطر متفاوت بودن کمک می‌کند او و همسایه‌هایش طرح هر دزد نابکاری را خنثی کنند. این مرد می‌گوید برای رنگ‌کردن گله‌اش با مشورت با چند کارشناس از رنگی غیر‌سمی که آسیبی به حیوانات نمی‌رساند استفاده کرده است. مقام‌های محلی اعلام کرده‌اند که در این منطقه در چند سال گذشته 200‌گوسفند دزدیده شده است و پلیس‌ها هنوز ردی از سارقان پیدا نکرده‌اند.

خوردن مبل‌های خانه

فلوریدا: یک زن آمریکایی به صورت عجیبی قادر نیست که به مبل‌های خانه خود و دوستانش رحم کند! قضیه از این قرار است که خانم آدل ادواردز اعتیاد عجیب‌و‌غریبی به خوردن اسفنج داخل مبل‌ها دارد و به‌همین خاطر در صورت گرسنگی هر نوع مبلمانی را تخریب می‌کند. او که اکنون 21‌ساله است می‌گوید از زمانی که 10‌سالش بوده متوجه علاقه‌اش به اسفنج مبل‌ها شده است. آدل‌ادواردز در آن زمان برای شوخی و تفریح به همراه دختر عمویش تصمیم به گاز زدن یک مبل می‌گیرند اما کارش به بیمارستان می‌کشد. به گفته پزشکان این زن از نوعی بیماری نادر رنج می‌برد که او را مانند زنان باردار به سمت مواد عجیب متمایل می‌کند. این زن تحت درمان‌های خاص برای ترک این اعتیاد قرار دارد.

کد خبر 132332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز