واشنگتن: سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا(ناسا) قصد دارد به‌زودی 3 شاتل بازنشسته خود را برای بازدید عمومی راهی موزه کند. 21‌موسسه و موزه خواستار دراختیار گرفتن این شاتل‌ها بودند اما در نشست ویژه مسئولان این سازمان در نهایت 3‌موزه انتخاب شدند.

مسئولان ناسا می‌گویند که هر کدام از این شاتل‌ها داستان ویژه خود را دارند که می‌تواند برای بسیاری از مردم به ویژه جوان‌های مشتاق، جذاب باشد. قرار است این 3‌شاتل به موزه‌هایی در کالیفرنیا، فلوریدا و حومه واشنگتن برای سپری کردن دوران بازنشستگی خود فرستاده شوند. ارسال این شاتل‌ها در حالی اعلام شد که تا پایان فعالیت ناوگان فضاپیماهای شاتل فقط 2 پرواز باقی مانده است.

بازداشت فرمانده یگان تقلبی

لس‌آنجلس: یک مرد چینی به‌خاطر راه‌انداختن یک یگان تقلبی ارتش آمریکا و فرماندهی آن دستگیر شده است. قضیه از این قرار است که آقای یوپنگ‌دنگ،51‌ساله با دریافت پول از چینی‌هایی که قصد مهاجرت به آمریکا را داشتند اعلام می‌کرد می‌توانند با پیوستن به یک یگان ویژه ارتش آمریکا برای همیشه در این کشور زندگی کنند. مقام‌های امنیتی آمریکا اعضای این یگان تقلبی را که بیشتر از 100‌عضو داشت در حالی بازداشت کردند که همگی لباس نظامی به تن داشتند و کارت‌های جعلی خود را به ماموران نشان می‌دادند. آقای دنگ خود را فرمانده این یگان معرفی کرده بود و حتی سربازانش را به یک ناو هواپیمابر برای برگزاری مراسم نظامی می‌برد. این ناو به‌عنوان موزه در حومه لس‌آنجلس قرار دارد.

استفاده از واگن قطار در ساخت خانه

برلین: یک زن و شوهر آلمانی برای ساخت خانه جدیدشان از 2‌واگن قطار استفاده کردند. این زوج به‌خاطر اینکه نخستین سفر پس از ازدواج‌شان را با قطار انجام داده بودند، تصمیم گرفتند که این واگن‌ها نقش مهمی در طراحی خانه جدیدشان داشته باشد. چند ماه پیش،پس از مدت‌ها جست‌وجو، سرانجام این زن و شوهر توانستند در یک حراجی اینترنتی واگن‌های مورد نظر خود را با قیمت 29‌هزار دلار پیدا و خریداری کنند. این واگن‌ها پس از تمیزکاری و رنگ‌شدن مجدد به بدنه اصلی خانه وصل شدند تا بخشی از محل زندگی این زوج را تشکیل دهند. این خانه عجیب و غریب اکنون به یکی از جاذبه‌های منطقه تبدیل شده است. این زوج هر چند هزینه زیادی پرداخت کرده‌اند ولی می‌گویند به‌خاطر زنده‌شدن خاطرات‌شان خوشحال هستند.

کنسرت موسیقی با تبلت

مسکو: یک گروه موسیقی در روسیه قصد دارد کنسرت خود را فقط با استفاده از رایانه‌های لوحی(تبلت) برگزار کند. به گفته اعضای این گروه هر چند پیش از این کارهای مشابهی در این رابطه صورت گرفته است اما آنها نخستین گروهی در جهان هستند که قصد دارند در یک اجرای حرفه‌ای به نواختن آهنگ‌های مشهور جهان با استفاده از تبلت بپردازند. هر کدام از اعضای این گروه نرم‌افزارهای ویژه خود را بر روی تبلت‌های آی‌پد نصب کرده‌اند تا تمرین‌های لازم را برای برگزاری این کنسرت انجام دهند. هنوز کیفیت این برنامه مشخص نیست اما با جنجالی‌شدن ماجرا در روسیه افراد زیادی از همین حالا در صف خرید بلیت هستند. رایانه‌های لوحی مدت کمی است که جای خود را در دنیای دیجیتال باز کرده‌اند اماشرکت‌های مختلف اکنون رقابت سختی در این رابطه دارند.

کد خبر 132405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز