سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

کوالالامپور: دولت مالزی در یک برنامه سراسری قصد دارد وضعیت چاقی دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای به آگاهی والدین آنها برساند.

fat

وزارت بهداشت مالزی اعلام کرده است که این کشور بیشترین آمار چاقی را در کشورهای جنوب‌شرق آسیا دارد و به‌همین خاطر باید به صورت ملی به این وضعیت رسیدگی شود. بر اساس این طرح، قرار شده است که معلمان به صورت دوره‌ای با اندازه گرفتن قد و وزن،شاخص توده بدنی دانش‌آموزان را طی گزارشی به والدین آنها اعلام کنند. مسئولان اعتقاد دارند که این مسئله می‌تواند باعث شود که پدر و مادرها خیلی زودتر نسبت به اضافه‌وزن یا چاقی فرزندان خود آگاه شده و به فکر چاره برای آن باشند. شاخص توده‌بدنی از تقسیم وزن(بر حسب کیلوگرم) بر توان دوم قد(بر حسب متر) به دست می‌آید.

خرید با کاروان

لندن: یک زوج انگلیسی با همکاری یک شرکت، کوچک‌ترین کاروان جهان را ساخته‌اند و با آن برای خرید آخر هفته به فروشگاه می‌روند. این کاروان کوچک که به‌وسیله یک اسکوتر برقی کشیده می‌شود دارای تلویزیون، تختخواب و رادیو است و این زوج می‌توانند در فروشگاه‌های بزرگ مانند یک خانه سیار آن‌را همراه خود ببرند. شرکت سازنده این کاروان با استقبال مردم از این طرح اعلام کرده است که قصد دارد به‌زودی آن را به تولید انبوه برساند. به گفته مقام‌های این شرکت کاروان یاد‌شده بسیار سبک است و به مردم اجازه می‌دهد که راحت‌تر به سفر‌های اطراف شهرهای محل سکونت خود بروند. گفته می‌شود قیمت حدودی این کاروان با اسکوتر همراهش 9‌هزار دلار تعیین شده است.

خلق آثار هنری با تکه‌های پازل

برلین: هنرمندی در آلمان برای خلق آثار هنری خود از تکه‌های پازل استفاده می‌کند. درست کردن پازل‌های بزرگ ساعت‌ها و روزها زمان نیاز دارد اما آقای گرهارد‌مایر با صرف زمان زیاد تکه‌های پازل را برای خلق تابلوهای نقاشی جدید کنار هم می‌چیند. به نظر بسیاری ساخت تصاویر جدید با تکه‌های پازل محال به نظر می‌رسد اما این مرد آلمانی قرار است به‌زودی نمایشگاه تابلوهای خود را افتتاح کند. یکی از مهم‌ترین آثار مایر که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است تابلویی به طول 18‌متر است. بر خلاف تصور برخی، برای خلق این تابلوها از هیچ نوع رنگ اضافه‌ای استفاده نشده است. آقای مایر می‌گوید: پازل سرگرمی محبوب من در کودکی بوده است و اکنون سعی دارم با ابزار بچه‌ها هنر را به بزرگ‌ترها ارائه کنم.

بزرگ‌ترین نقاشی سه‌‌بعدی جهان

پکن: یک مرد چینی با کشیدن بزرگ‌ترین نقاشی سه‌بعدی جهان این روزها حسابی نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. آقای کی‌جینگهوا که مهارت خاصی در کشیدن نقاشی 3‌بعدی دارد آخرین اثر خود را در مقابل فروشگاهی در شهر شانگهای خلق کرده است. این اثر هنری با مساحت 892‌متر مربع بزرگترین نقاشی سه‌‌بعدی جهان به‌حساب می‌آید و به‌همین خاطر گردشگران زیادی برای دیدن آن به مقابل این فروشگاه می‌روند. چند سالی است که بازار خلق نقاشی‌های سه‌‌بعدی حسابی داغ است و افرادی موفق شده‌اند که حتی با کشیدن آثاری مردم را در مورد واقعی بودن آنها دچار اشتباه کنند. اثر آقای جینگهوا به نام «در پیروزی» البته بر خلاف بقیه نقاشی‌های سه‌‌بعدی فانتزی نیست و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

کد خبر 132845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز