واشنگتن: قرار گرفتن پزشکان به‌جای بیماران در یک تحقیق علمی باعث نتایج تعجب‌آوری در آمریکا شده است.

doctor

بر اساس نتایج این تحقیق مشخص شده است که پزشکان بسیاری در این کشور نسخه‌هایی برای بیماران خود می‌پیچند که حاضر به تجویز آن برای خودشان در شرایط مشابه نیستند. در این تحقیق از هزار پزشک خواسته شد که پس از ملاقات بیمار خود تصور کنند که خودشان همین بیماری را گرفته‌اند. در نهایت مشخص شد که بسیاری از پزشکان داروها و روش درمانی متفاوتی برای خودشان تجویز می‌کنند. انجام دهندگان این تحقیق می‌گویند پزشکان معمولا برای خود روش‌های درمانی‌ای را انتخاب می‌کنند که حتی با دوره درمانی‌ طولانی، اثرات جانبی کمتری داشته باشد.

فیل‌ها، برنده بزرگ‌ترین جنگ آبی جهان

بانکوک: فیل‌ها در فستیوالی در تایلند روی آدم‌ها را کم کردند و گردشگران و افراد محلی را در جنگ با آب شکست دادند. در این فستیوال که در منطقه‌ای در 80‌کیلومتری شمال پایتخت برگزار شد فیل‌ها با پاشیدن آب به سوی مردم به وسیله خرطوم‌هایشان توانستند همه را از میدان به در کنند. این مراسم هر سال به‌صورت سنتی در این منطقه برگزار می‌شود و بچه‌ها از طرفداران اصلی آن هستند. مردم محلی و گردشگران هم در مقابله با فیل‌ها با وسایل مختلف از جمله تفنگ‌های آبپاش به‌سوی این حیوانات آب می‌پاشند اما معمولا هیچگاه نمی‌توانند به پای این حیوانات برسند. مردم تایلند اعتقاد دارند که این سنت باعث شادی و نشاط فیل‌ها می‌شود و آنها از این مراسم لذت می‌برند.

شوخی با سارق مسلح

واشنگتن: یک مرد مسن در آمریکا به خاطر شوخی کردن با یک سارق مسلح در هنگام سرقت از یک بانک این روزها حسابی در این کشور مورد توجه قرار گرفته است! قضیه از این قرار است که آقای رابرت وود به بانکی در نزدیکی خانه‌اش مراجعه کرده بوده که یک سارق مسلح وارد بانک می‌شود. این مرد پس از دیدن این سارق که اسلحه‌اش را زیر لباس خود پنهان کرده بوده تصور می‌کند که یکی ازدوستانش قصد شوخی با او را دارد و به همین خاطر مسئله را جدی نمی‌گیرد. تصاویر دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد در حالی که سارق اسلحه خود را به سمت آقای وود نشانه گرفته است این مرد می‌خندد و حاضر به دادن پول‌های خود نیست. این مرد پس از رها شدن از این مخمصه گفته که 2 ماه پیش یکی از دوستانش شوخی مشابهی را با او داشته است.

آثار هنری با تخم مرغ

لندن: یک مرد هنرمند این روزها با نمایش عمومی آثار خود که همگی با استفاده از تخم مرغ ساخته شده‌اند حسابی مشهور شده است. گری لی‌مستر که تاکنون جایزه‌های متعددی در مجسمه‌سازی از آن خود کرده، چند وقتی است که ساخت آثار خود را با استفاده از تراش پوسته تخم‌مرغ شروع کرده است. با وجود شکنندگی فراوان پوسته تخم‌مرغ آقای ‌لی‌مستر توانسته آثاری خلق کند که باعث تعجب بسیاری از مردم شود. این مرد می‌گوید در هنگام بچگی تراشیدن چوب را از پدرش یاد گرفته است و همین ظرافت کار با چوب به او برای خلق آثار جدیدش کمک زیادی کرده است. البته آقای لی‌مستر از ابزار خاص خود برای کارش استفاده می‌کند که یکی از آنها دستگاه‌مورد استفاده دندانپزشکان است.

کد خبر 132193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز