سیدنی: دانشمندان استرالیایی کاغذی ساخته‌اند که از فولاد مقاوم‌تر است.

 با وجود این گفته می‌شود که این کاغذ بسیار سبک است. این کاغذ در صورتی که بتواند دانشمندان را به اهداف مورد نظر برای ساختش برساند تحولی بزرگ در این عرصه محسوب می‌شود. این کاغذ از گرافیت‌هایی با ساختار دگرگون‌شده تهیه می‌شود و حدود 6برابر نسبت به فولاد سبک‌تر و در عوض دوبرابر مقاوم‌تر است. البته دیگر ویژگی منحصر به‌فرد این ماده استحکام و خمیدگی آن است. به‌عبارت دیگر در صورت خم‌شدن به‌راحتی نمی‌شکند. از آنجا که هزینه تولید این کاغذ مقاوم نیز مقرون به‌صرفه ذکر شده است از آن می‌توان در صنعت خودروسازی و هوانوردی استفاده کرد. البته این ماده فقط از نظر ضخامت به کاغذ شباهت دارد اما رنگش تیره است.

لغو پرواز به‌خاطر ‌عقرب مرده

هوستون: مسئولان فرودگاهی در هوستون آمریکا پس از اینکه مطلع شدند در یکی از هواپیماها عقرب مرده‌ای پیدا شده است مجبور به لغو چندین پرواز شدند. البته ابتدا مسافران این جت از وجود یک‌عقرب مرده در هواپیما خبر دادند و بلافاصله با هدایت خدمه، هواپیما را ترک کردند. به‌همین دلیل مسئولان برای اینکه مطمئن شوند در سایر هواپیماهای اطراف این جت نیز عقربی وجود ندارد پروازهای آنها را برای ساعتی لغو کرده و به بررسی داخل هواپیماها پرداختند. هنوز علت وجود این عقرب در هواپیما به‌طور کامل مشخص نشده است اما گفته می‌شود که به احتمال زیاد این عقرب از کیف یکی از گردشگران خارج شده و بی‌دقتی ماموران باعث عبور این گردشگر از گیت‌ها به همراه عقرب به داخل هواپیما بوده است.

حذف نام قهرمان

نیویورک: عکس و نام قهرمان یکه‌تاز خوردن ساندویچ سوسیس جهان از روی تابلوی مسابقات خوردن فست‌فود امسال حذف خواهد شد. مسئول برگزاری خوردن فست‌فود گفت: اثری از نام تاکورو کوبایاشی به‌خاطر یورش وی به داوران مسابقات سال پیش روی این تابلو باقی نخواهد ماند. نام این مرد ژاپنی برای علاقه‌مندان خوردن موادغذایی گوناگون در کمترین زمان ممکن، بسیار آشناست اما گویا وی دیگر نمی‌تواند در چنین مسابقاتی شرکت کند. چندین سال است که روی تابلویی که هرساله هنگام برگزاری مسابقات خوردن فست‌فود نصب می‌شود فقط نام تاکورو کوبایاشی درج می‌شود. از رکوردهای کوبایاشی می‌توان به خوردن50ساندویچ سوسیس در 12دقیقه، 9کیلوگرم برنج ژاپنی در نیم‌ساعت و 100تکه نان و گوشت در عرض 12دقیقه اشاره کرد.

تخم‌مرغی به اندازه یک سکه

لندن: یک پیرزن 56 ساله اهل منطقه‌ای روستایی در انگلستان اعلام کرد که یکی از مرغ‌هایش تخم‌مرغی به اندازه یک سکه گذاشته است. لین‌بیارد 56‌ساله در مصاحبه‌ای با رسانه‌های رسمی این کشور گفت: روز گذشته نوه 15‌ساله‌ام برای جمع‌آوری تخم‌مرغ‌ها به محل نگهداری مرغ‌ها رفته بود، او تخم‌مرغی به اندازه یک سکه برایم آورد و گفت که آن را از زیر یکی از مرغ‌ها برداشته است، این در حالی بود که در 25‌سال گذشته که در مزرعه‌ام مرغ و خروس نگهداری می‌کنم با چنین رویدادی مواجه نشده بودم. بر اساس گزارش رسانه‌های انگلستان این تخم‌مرغ با طول 3‌سانتی‌متر و عرض 2‌سانتی‌متر نصف یک تخم‌مرغ معمولی است، در حالی که یک تخم‌مرغ عادی و معمولی حدود 6‌سانتی‌متر طول و 4‌سانتی‌متر عرض دارد.

کد خبر 133190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز